Home » Domenii » 100% Interviuri » Carlos Vazquez, Country Manager Terratest Geotehnic:

Carlos Vazquez, Country Manager Terratest Geotehnic:
Terratest executa toate lucrarile de fundatii speciale. La aniversarea a 50 de ani de experienta in domeniul fundatiilor speciale, grupul spaniol Terratest executa lucrarile de fundatii speciale la podul de peste Dunare, Vidin-Calafat, unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura in dezvoltare din Europa de SE.

Pentru lucrarile de la podul Vidin - Calafat, Terratest asigura lucrarile de fundatii speciale: pilotii, injectarea si testarea acestora. Care sunt coordonatele colaborarii companiei Terratest cu FCC Construction?
Într-adevar Terratest executa toate lucrarile de fundatii speciale atat la podul principal peste Dunare cat si la viaductele de acces cu centura orasului Vidin. Terratest colaboreaza cu FCC Construccion atat in Spania cat si in Romania.
În Romania colaborarea a constat in executia lucrarilor de fundatii speciale pentru proiectul „Pod peste Calea Ferata la Otopeni„ - lucrari care s-au terminat in septembrie anul acesta. Avem o relatie buna cu FCC Construccion si speram sa colaboram si pe viitor.


Ce probleme ati intampinat in derularea contractului?
Într-o lucrare complexa de acest fel, la inceput intot­deauna procedurile de foraj trebuie adaptate la teren si de asemenea optimizate. Pe de alta parte, echipa noastra trebuie sa cunoasca forma cea mai potrivita de colaborare cu clientul. Este un proces normal in care apar si mici probleme. Am lucrat foarte mult pe parcursul acestui an, alaturi de clientul nostru, solutionand problemele care apareau. Este modul nostru de lucru, ceea ce cautam este ca la sfarsitul lucrarii sa putem spune ca intr-adevar clientul a fost multumit, lucru care s-a intamplat in majoritatea lucrarilor pe care le-am facut pana acum in Romania.


Podul trebuia terminat pana in toamna anului 2010, insa finalizarea a fost intarziata. În ce masura sunteti implicati in aceasta intarziere?
Sincer nu am nici o idee despre angajamentele pe care clientul meu le are cu statul bulgar. Ceea ce stiu este ca Terratest isi duce la indeplinire toate acordurile in perioada de timp prevazuta in contract. Ne-am dezvoltat activitatea intr-un ritm bun exceptand, desigur, intervalul de iarna 2008-2009 din cauza temperaturilor scazute, zapada, etc .


În ce stadiu sunt lucrarile in acest moment?
Masuri speciale s-au avut in vedere inca de la inceperea lucrarilor datorita conditiilor si localizarii proiectului. În perioada foarte rece a anului suntem nevoiti sa oprim lucrarile din cauza imposibilitatii fizice de a rezista si de a executa lucrarile la viaductele de acces, pe Dunare si in apropierea acesteia. De asemenea, in acest an este programata o pauza in perioada de iarna, avand in vedere ca s-au inregistrat temperaturi de pana la - 15 C°.
În acest moment executam pilotii pentru ultimele 2 pile ale podului principal. Acestia sunt situati pe partea navigabila a Dunarii. Dupa terminarea acestora va urma executia culeei A3, situata deja in Romania.


Ce inseamna acest proiect pentru Terratest?
Adevarul este ca Terratest era deja in Romania cand s-a contractat acest proiect.Dupa cum stiti am inceput activitatea in ianuarie 2007. Cu toate acestea in Bulgaria nu eram inca stabiliti, aceasta fiind o oportunitate de a cunoaste piata din Bulgaria, avand in vedere interesul companiei de a se dezvolta.
 
Prin acest proiect avem posibilitatea de a participa la dezvoltarea unui nou punct de contact intre doua tari. Mai mult decat atat, acesta este probabil unul dintre cele mai mari proiecte in dezvoltare din Europa de sud-est, din punctul de vedere al lucrarilor de fundatii speciale.
Cateva informatii tehnice relevante ale acestui contract.
Contractul consta in „Executia de fundatii speciale pentru podul peste Dunare intre Calafat si Vidin,cat si executia lucrarilor de fundatii speciale pentru accesele cu varianta de ocolire a Vidinului, acces atat rutier cat si feroviar.” Lucrarile presupun infigerea pilotilor prefabricati (440x440 mm), piloti in situ (diametru Φ1200mm, Φ1.500mm, Φ2.000mm), cat si injectarea acestora, teste de verificare a pilotilor (PIT , test de incarcare). Tehnica de executie a pilotilor in situ este diversificata datorita conditiilor terenului si proiectului in speta.


În ce alte proiecte este implicata sau intentioneaza sa se implice compania Terratest in Romania?
În Romania,Terratest Geotehnic executa in acest moment lucrari de fundatii speciale la „Pasaj Tunari” si „Pasaj Ştefanesti”pe centura Bucurestiului, piloti de diametru 1080 mm, la Pestera in judetul Constanta executam piloti de diametru 1000 mm pentru proiectul de parc eolian „Pestera Windfarm”, la Tulcea executam piloti de diametru 1000 mm pentru proiectul de parc eolian „Valea Nucarilor Windfarm”. De asemenea, vom incepe, in sfarsit, lucrarile la parcarea subterana de la Universitate.
Prezentati succint strategia de dezvoltare pe termen scurt/mediu. Ce obiective si-a propus Terratest?
Obiectivul nostru este acela de a satisface nevoile clientilor nostri. Doar in felul acesta vom reusi sa fim o optiune viabila pentru ei, pe acest sector de piata. Vrem ca atunci cand se doreste realizarea unei lucrari de fundatii speciale sa se gandeasca la Terratest. Obiectivul nostru este sa ne stabilim in tara, lucrand pentru a oferi cele mai bune servicii.
Ce masuri ati adoptat in contextul crizei economice mondiale pentru a va mentine si continua proiectele incepute?
În proiectele ce le avem in desfasurare nu s-au luat masuri speciale pentru a putea mentine calitatea si angajamentele contractuale ce ni le-am asumat cu clientii nostri. Am marit compania tinand cont de acest lucru. Singura masura speciala pe care am luat-o, ca si celelalte companii, a fost un plan de austeritate, un control permanent al cheltuielilor.

„Romania e foarte bine plasata pentru a profita de acest moment”
Ce ne puteti spune despre piata europeana a constructiilor din acest moment? Cum vedeti evolutia pietei in perioada urmatoare, in special, pentru proiectele de infrastructura?
Piata de constructii la nivel mondial este afectata si aceasta se poate vedea la orice nivel sau subsector. Am speranta ca Romania isi va reveni foarte repede. Trebuie sa fim pregatiti pentru acel moment.


Cum au fost influentate proiectele companiei Terratest in aceste conditii ale pietei? Cum a evoluat compania in acest an comparativ cu anul trecut?
Anul 2008 a fost unul bun, al doilea an in Romania in decursul caruia am avut activitate intensa. Primul semestru al anului 2009, ne-a afectat, ca pe toti de altfel, contractarile de lucrari au scazut in general, dar in ciuda acestui lucru am lucrat intr-un ritm acceptabil, activand in cadrul proiectului de la Dunare si terminand proiecte contractate anul trecut.
Al doilea semestru s-a imbunatatit considerabil. Avem noi proiecte, noi clienti, prin acest lucru vedem noi perspective pentru anul viitor.
Care ar fi cel mai pesimist scenariu de criza? Dar cel mai optimist? Ce va face Terratest in ambele cazuri?
Nu-mi place sa fiu foarte pesimist, in primul rand pentru ca nu sunt o persoana pesimista, mai ales datorita faptului ca vad Romania foarte bine plasata pentru a profita de acest moment. Într-un scenariu foarte optimist Terratest se va situa la inaltime, cu siguranta. Avand in vedere ca suntem in pragul Sarbatorilor de iarna, as dori sa inchei prin a le ura tuturor un an nou mai bun si Sarbatori fericite!

Tipareste acest articolRSS