Home » Domenii » 100% Interviuri » Madalina Dumitru, Ruukki Romania: Piata panourilor termoizolante pastreaza o dinamica buna

Madalina Dumitru, Ruukki Romania: Piata panourilor termoizolante pastreaza o dinamica buna
Piata de panouri termoizolante din Romania a atins in 2008 valoarea de 134 milioane euro, iar estimarile pentru 2009 prevad chiar o dublare a vanzarilor.

In trecut piata de panouri termoizolante a fost dominata de importuri. In 2006 peste 70% din panouri proveneau din import, pentru ca in 2008 peste 64% din piata sa fie reprezentata de panouri termoizolante produse la nivel local. Pentru 2009 se estimeaza un volum al pietei panourilor termoizolante de aproximativ 6,5 mil mp.
In ultimii doi ani s-a remarcat o tendinta de crestere a segmentului reprezentat de panourile cu miez din vata minerala. In prezent piata este dominata de panourile cu miez din spuma poliuretanica, acestea reprezentand aproximativ 84% din piata de profil, in crestere fata de anii precedenti in detrimentul segmentului de panouri cu miez din polistiren, considerate a fi cea mai economica varianta din piata.

Ruukki a definitivat sectia de panouri termoizolante, parte a investitiei de 35 mil euro in Romania

In aceasta luna, Ruukki a definitivat sectia de panouri termoizolante, parte a investitiei de 35 mil euro in Romania Investitia face parte din strategia de investitii pentru dezvoltare organica a Ruukki Construction, in valoare de peste 120 mil EUR la nivel european.
Sectia se intinde pe o suprafata de 13.000 mp si include exclusiv aparatura noua, cea mai avansata tehnologie de productie disponibila pe piata la acest moment. Noua secție va produce panouri cu miez din spuma poliuretanica ignifugata si vata minerala si va deservi atat piața locala cat și alte piețe din regiune, precum Serbia, Bulgaria, Cehia, Ungaria sau Slovacia. Sectia de panouri termoizolante, parte a centrului de productie din Bolintin Deal, are o capacitate de productie de aproximativ 1,8 milioane mp pe an.
„Definitivarea sectiei de panouri termoizolante echivaleaza cu intrarea unui jucator nou pe piata locala de profil, o piata care continua sa-si pastreze o dinamica buna si care a atins deja o valoare semnificativa”, a declarat Madalina Dumitru, Country Marketing Manager Romania si Bulgaria. „Intrarea pe acest nou segment va contribui la atingerea obiectivelor pentru rezultatele financiare Ruukki Romania in 2009, de crestere cu 20% pana la 30% fata de 2008. La aceasta se mai adauga si activitatea sectiei de structuri metalice, un alt segment nou pe care ne propunem o cota de piata de 10%, la o valoare estimata a pietei de 200 mil euro.”
RautaRuukki are operatiuni in 26 de tari si o echipa extinsa de 13.300 de angajati. Vanzarile nete in 2008 au totalizat 3,82 miliarde euro.

Tipareste acest articolRSS