Home » Domenii » Instalatii » Kludi: In prezent, sub 10% din vanzari sunt generate de proiectele imobiliare noi, restul reprezentand lucrari de renovare.

Kludi: In prezent, sub 10% din vanzari sunt generate de proiectele imobiliare noi, restul reprezentand lucrari de renovare.
Kludi Romania detine o cota de piata de 12% ca valoare si 2,5% ca volum pe segmentul de baterii sanitare, respectiv 14% valoric şi 2,8% ca volum la categoria de dusuri si sisteme de dus.

Piata de baterii pentru baie si bucatarie din Romania a avut in 2011 o valoare de 16 milioane de euro, in timp ce segmentul de dusuri si articole de dusuri a totalizat inca 3,5 milioane de euro. Piata de profil ar putea sa inregistreze un nivel similar in 2012 pe fondul intarzierii relansarii sectorului constructiilor, a iernii dificile si a schimbarilor politice, potrivit estimarilor Kludi Romania, subsidiara producatorului german de baterii de lux.
     Kludi Romania detine o cota de piata de 12% ca valoare si 2,5% ca volum pe segmentul de baterii sanitare, respectiv 14% valoric şi 2,8% ca volum la categoria de dusuri si sisteme de dus.
     Cifra de afaceri Kludi Romania a crescut cu 13% in 2011, comparativ cu anul 2010, respectiv de la 6,36 milioane lei la 7,18 milioane lei.
     Aceasta in contextul in care, conform unui studiu realizat de consultantul britanic BRG Consult, piata de baterii sanitare pentru baie si bucatarie din Romania a inregistrat în intervalul 2009-2011 un regres de aproximativ 33% in volum, de la 936.000 de produse vandute, la 630.000. "Principala noastra realizare a fost ca am crescut intr-o piata care regreseaza", a declarat Florin Barabas, director general Kludi Romania.
     Domnul Barabas se asteapta la o usoara crestere sau o stagnare a cifrei de afaceri a companiei in 2012. Datorita factorilor amintiti anterior, primele patru luni ale anului au fost sub asteptari, dar in luna mai s-a produs o revenire a pietei, nivelul fiind superior celui inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.
     In prezent, sub 10% din vanzari sunt generate de proiectele imobiliare noi, restul reprezentand lucrari de renovare.
     In ultima perioada s-a accentuat interesul pentru produsele care genereaza economii in consumul de apa, in special din categoria bateriilor cu senzori, care pot diminua consumul cu pana la 70%. In acest context, costul bateriilor poate fi recuperat in 1-1,5 ani, in functie de gama.
     In perspectiva, potentialul pietei este imens, avand in vedere ca necesarul de locuitne noi in Romania este estimat la un milion de unitati, subliniaza domnul Barabas. 

 
     Kludi Romania, activeaza direct pe piata din Romania din anul 2006. In 2007 compania studia posibilitatea deschiderii unei unitati de productie locale, dar proiectul nu s-a concretizat. Producatorul are in continuare in vedere o astfel de investitie, insa asteapta momentul oportun, in care piata se va stabiliza.  

Tipareste acest articolRSS