Home » Real Estate » Birouri » Haricleea Spaler, Director General First Office: „Acum este momentul in care investitorii ar trebui sa isi asume riscul unor investitii”

Haricleea Spaler, Director General First Office: „Acum este momentul in care investitorii ar trebui sa isi asume riscul unor investitii”
Intr-o piata in care starea dominanta este asteptarea, iar cererea care chiar daca exista nu se manifesta, este momentul in care investitorii ar trebui sa isi asume riscul unor investitii – este de parere Haricleea Spaler, Director General First Office.

Cat de atractiva mai este acum piata pentru investitori? 
Sunt preferate investitiile cu risc minim. Totusi, acum este momentul in care investitorii ar trebui sa isi asume riscul unor investitii. Pentru ca, dupa iesirea din impasul economic, vor incepe sa culeaga roadele intr-o piata care va exploda de cerere. Cererea exista dar nu este manifesta.

Cum se schimba piata? 

In momentul de fata piata din Romania stagneaza, este la momentul unui impas care nu face decat sa “scuture piata de actori intamplatori”. Dupa depasirea acestui moment, cred ca vor ramane in piata doar cele mai competitive companii care vor reusi sa acopere o cerere de produse si servicii foarte mare. Economia romaneasca nu este saturata, cererea este cu mult mai mare decat oferta reala.

Care sunt particularitatile pietei din Romania in contextul crizei mondiale? 

Avantajul pietei din Romania este ca nu a avut, inainte de inceperea acestei perioade cu care ne confruntam, o economie saturata. Perioada prin care trecem este doar un context pe care il vom depasi. Dupa, piata din Romania se va echilibra si isi va continua evolutia fireasca.

Vom mai asista in acest an la lansarea unor proiecte imobiliare de proportii?
Cred ca, in 2009, investitorii vor opta doar pentru finalizarea proiectelor deja incepute.
 
Ce proiecte mai sunt viabile in conditiile actuale? 
Cele care presupun o investitie minima, o cheltuiala redusa pe termen scurt si care pun accent pe calitate.

In 2-3 ani piata isi va reveni
Cum vedeti evolutia pietei de birouri in 2009? 

Pe segmentul office, cred ca lucrurile evolueaza, pentru ca intotdeauna vor exista  companii care isi vor cauta sedii de birouri. Diferenta sta in gradul de flexibilitate si in facilitatile oferite de acel spatiu.

Care este diferenta dintre Bucuresti si alte capitale europene, la nivelul pietei de birouri?

In Romania, s-a construit mult pe acest segment in ultimii 3-4 ani. Piata pare destul de saturata in momentul de fata. Se cauta acele spatii de birouri care ofera flexibilitate, spatiile customizate cu multiple facilitati incluse.
Ce predictie faceti pentru evolutia pietei imobiliare in urmatorii 2-3 ani?
In 2-3 ani piata isi va reveni. Si vom ajunge la o stare de normalizare. Cererea de bunuri si servicii in Romania este mult mai mare decat oferta propriu-zisa. Consumatorul va fi mult mai educat si se va orienta doar spre acele servicii customizate sau inteligente. Un apartament, de exemplu, nu va mai fi cumparat oricum. Clientul va cauta o combinatie intre costuri, facilitati precum locatia, de exemplu. Va cerceta in prealabil absolut toate ofertele de pe piata, iar alegerea finala va fi cea mai buna pentru el.

Ce se va intampla cu preturile in real-estate?

Se vor normaliza. Vor reflecta valoarea propriu-zisa a bunului sau serviciului oferit.

De ce a venit First Office in Romania acum?

Pentru a acoperi o nevoie existenta pe piata. Chiar actualii actionari ai companiei s-au confruntat cu aceasta problema. In 2005, aflati in cautarea unui spatiu de birou customizat, au intampinat nenumarate probleme, de fapt aceleasi cu care se confrunta orice alta firma in cautarea unui spatiu de birouri. As enumera doar cateva, pe cele mai importante: 
- Precontractarea spatiului cu minimum sase luni in avans, doar suprafete mari si pentru perioade lungi;
- Dupa contractare, cheltuielile ocazionate de amenajarea spatiului precum si timpul alocat activitatii de supervizare a lucrarilor respective (proiectare, aprobari ale autoritatilor, contractarea firmelor de con­s­tructie, compartimentarea spatiului, echipamentele de ventilatie, climatizare si incalzire, mobilier, echipamente de birou, sistemul electric, si multe altele).
Chiar cunoscute fiind aceste probleme, la acel moment se dorea contractarea unui astfel de spatiu. Dar nu a fost posibil, spatiile fiind disponibile fie dupa prea multe luni de asteptare, fie erau neconforme ca si dimensiuni, locatie sau standard pentru ceea ce se dorea de la un spatiu de birou
Intr-o economie emergenta precum cea a Romaniei, sute de firme mici si mijlocii se afla si in prezent intr-o situatie similara precum cea descrisa mai sus. Sunt probleme  universal valabile pentru toate companiile care din diverse motive cauta sa inchirieze spatii de birouri. Nu sunt probleme de neglijat pentru ca sunt sinonimul consumului de timp pretios,  efortului financiar si de resurse umane ce se pun in miscare pentru un astfel de demers.
Toate aceste probleme au dezvaluit un potential de business pentru actionari, acestia intelegand cat de oportuna este solutia conceptului de “birou all inclusive” - care ofera flexibilitate in numarul de locuri inchiriate si se aplica perfect in perioadele de revenire a pietei.

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.