Home » Domenii » Amenajari Interioare » Managerii romani cheltuiesc pana la 1500 euro/mp pentru amenajarea birourilor

Managerii romani cheltuiesc pana la 1500 euro/mp pentru amenajarea birourilor
Managerii romani prefera sa aiba control complet asupra procesului de mobilare a biroului, fiind dispusi sa plateasca o suma pornind de la 500 de euro pe metru patrat, aceasta triplandu-se pentru produsele si serviciile premium.

Un studiu realizat de compania Hansen Office Furniture impreuna cu StormPR arata ca managerii romani prefera sa aiba control complet asupra procesului de mobilare a biroului, aleg companiile de office design din recomandari si, de cele mai multe ori, organizeaza licitatii in acest sens.
Sumele cheltuite de catre companiile romanesti pentru amenajarea spatiilor de birouri variaza in functie de design, finisaje, ori tara de origine a furnizorilor alesi, dar depind de profilul companiei si de prioritatile celui care decide achizitia. Decizia de selectare a unei companii de office design se ia la nivel de top management, nivelul executiv fiind mai slab reprezentat in acest sens. Daca in compania romaneasca decizia e luata, in general, de patronul companiei, care alege cea mai buna calitate pentru biroul firmei sale, in compania multinationala angajatul desemnat trebuie sa se incadreze intr-un buget limitat.
Criteriul principal care sta la baza selectiei unei companii de office design este raportul calitate/pret oferit sau perceput de catre client, principalele argumente fiind insa calitatea si designul produselor aflate in portofoliul companiei, dar si deschiderea fata de client.

Argumente pentru alegerea companiei de office design
calitatea si designul produselor aflate in portofoliul companiei
deschiderea fata de client
reputatia companiei privind respectarea termenelor de livrare
faptul ca ofera mobilier de backup pana la livrarea comenzii
raportul calitate/pret.

Office design-ul maximizeaza comunicarea si eficienta departamentelor din companie
Managerii considera ca amenajarea corecta a birourilor indeplineste un rol foarte mare in buna desfasurare a activitatilor, principalele lui calitati regasindu-se in faptul ca asigura un mediu de lucru modern, prietenos si placut pentru angajati. Eficienta si ergonomia sunt doua caracteristici importante pe care companiile le atribuie office design-ului.
Concluziile studiului amintit arata ca dezvoltarea rapida a pietei aduce noi provocari pentru managerii companiilor. Una dintre cele mai frecvente probleme cu care ei trebuie sa se confrunte este organizarea spatiului de birouri, deoarece este necesara o solutie care poate fi aplicata rapid, evitand blocajele de functionare. In plus, aranjarea birourilor trebuie sa maximizeze comunicarea si eficienta departamentelor din companie si trebuie sa anticipeze dezvoltarea organizatiei pe termen lung. Dar toate acestea trebuie sa respecte bugetul alocat. 
Companiile participante la studiu fac parte din domeniile farma/parafarma, dezvoltari imobiliare, banci, arhitectura/design, sanatate, juridic/avocatura, constructii/amenajari, comert, consultanta, publicitate/PR, petrol/uleiuri minerale, plati electronice, media/cultura/publicatii.
Rezultatele studiului sunt relevante pentru ritmul rapid de dezvoltare a companiilor romanesti si, in acelasi timp, surprinzatoare cu privire la procesul decizional, criteriile de selectie si perceptia asupra implementarii unui proiect de office design.


Reprosuri aduse companiilor de office design
nerespectarea termenelor de livrare;
lipsa de flexibilitate in lucrul cu clientul: “Ideile fanteziste fara aplicabilitate practica, potrivite mai curand spatiilor destinate contemplarii, decat spatiilor de munca” (director financiar, domeniul comert);
calitatea produselor, care nu a fost intodeauna cea promisa.

Tipareste acest articolRSS