Home » Domenii » Santiere » Paradox la Iaşi: Trotuare cu pavele şi străzi cu gropi

Paradox la Iaşi: Trotuare cu pavele şi străzi cu gropi
Lucrările de modernizare a bulevardului Nicolae Iorga sunt făcute în "graba", asfaltul fiind turnat până în dreptul liniilor de tramvai sau înainte de a scoate bordurile.

 

Saptamana trecuta, activitatile de la revista 100%construct, m-au gasit in Iasi. Am avut cazuri in care nu am resusit sa-mi respect programul, nu am reusit sa ajung la intalnirile programate, de exemplu la o intalnire de pe Calea Chisnaului, la un important producator de blocuri ceramice din Romania, am reusit sa il fac pe managerul acelei companii sa ma astepte 25 minute,  a fost ingaduitor cu mine, si nu s-a suparat, dar dupa ce am finalizat intalnirea nu am mai putut pleca cu masina. Nu mai pornea...pana am deslusit cauza mi-a luat ceva ... la baterie contactul cu bornele nu mai era corespunzator.... De ce  acest lucru?... Am foast nevoit sa parcurc cateva strazi care erau in lucru..., am traversat niste linii de tramvai, mie mi s-a parut ca traversez niste cratere....Oricum am gasit Iasiul, aratand foarte rau... din Capitala Moldovei cum isi are renumele... nu mai cred in sloganul acesta...

Iasi: Asfalt nou numai bun de distrus in zona CET. Drumarii refac carosabilul, dar uita de sina de tramvai (FOTO)

Lucrarile de modernizare a bulevardului Nicolae Iorga sunt facute in bataie de joc, asfaltul fiind turnat pana in dreptul liniilor de tramvai sau inainte de a scoate bordurile

Soferii trebuie sa se inarmeze cu un munte de rabdare si nervi atunci cand traverseaza strazile din Iasi. Conducatorii auto au ajuns sa se fereasca de utilajele drumarilor in aproape toate cartierele din oras. Transee au fost sapate in Pacurari, Copou, Sararie, Anastasie Panu, Sf. Lazar sau Palat. Cel mai recent santier a fost deschis acum o saptamana pe bulevardul Nicolae Iorga, unde lucrarile de asfaltare sunt departe de a fi executate „ca la carte“.

Din dreptul bazarului de sub pod Nicolina, porţiunea de strada recent modernizata este ridicata la o cota de 20 de centimetri faţa de nivelul liniilor de tramvai. „Se lucreaza de mantuiala. Se vede ca sunt bani aruncaţi. Este bine ca se asfalteaza, dar nu asa se face treaba“, a spus Leonard Bejan, managerul unei firme de tamplarie din Iasi si totodata sofer in Iasi.

 


De-a lungul sinelor, soferii care traverseaza isi rup masinilor deoarece lucrarile de inlocuire a liniilor sunt programate dupa finalizarea asfaltarilor. „Atat timp cat se departajeaza lucrarile corect si Primaria intervine pe bucaţi, nu e nicio problema. Pentru a putea trece cu masina dintr-o parte in alta, am facut o pana care va rezolva temporar problema liniilor de tramvai“, a declarat Danuţ Pila, seful Direcţiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi.

 

 

Lucrarile facute de mantuiala continua si in dreptul pieţei Nicolina, unde asfaltul a fost turnat fara ca bordurile sa fie schimbate. Oficialii Primariei susţin ca vor schimba liniile de tramvai de pe bulevardul Nicolae Iorga abia anul viitor, cand vor avea fonduri disponibile.

 

„Cand vom primi si banii pentru a putea cofinanţa proiectele europene, atunci vom putea derula si licitaţiile si ne vom putea apuca de lucrari. Pentru anul acesta au fost promise 6 milioane de euro, insa prioritatea a fost proiectul Ciricului“, a spus primarul Gheorghe Nichita. Firma contractata, Euroconstruct Group, care reabiliteaza tronsonul de pe DN24 suprapus bulevardului Nicolae Iorga, a intarziat lucrarile pana acum pe motiv ca este aproape de insolvenţa.


 

Dupa ce au amanat deschiderea santierului, sefii societaţii au descoperit peste noapte ca au o firma-partenera cu care pot finaliza contractul. Astfel ca lucrarile sunt executate de societatea Asiri International din Piatra Neamţ. „Firma a fost inscrisa inca de la licitaţie alaturi de Euroconstruct Group, in calitate de susţinator pe partea de capacitate tehnica. A fost o rezolvare ca din cer, aveam fonduri alocate pentru anul acesta si le puteam pierde“, a spus Dorel Dumitrescu, directorul de investiţii de la Direcţia de Drumuri si Poduri Iasi.

„Se vede foarte clar ca se lucreaza greu. Nu sunt mulţumit de lucrari. Constructorii nu s-au racordat cu furnizorii de utilitaţi. Sunt multe intarzieri si este timpul sa se vada ceva“, a spus primarul Gheorghe Nichita. Strazile Sararie, aleea Sadoveanu, bulevardul Carol, Anastasie Panu, Sf. Lazar si Palat pun la incercare nervii soferilor de cateva saptamani, din cauza bordurilor care sunt scoase, a mormanelor de pamant abandonate sau a muncitorilor care abia pun umarul la treaba.

Nu societatile de constructii sunt vinovate, ci cei care receptioneaza lucrarile, si care inchid ochii la nereguli... iar daca constructorul nu isi incaseaza banii, si cei ce fac receptiile ar fi corecti, sa vedeti ce lucrari de calitate se executa!

 

Articol realizat de  Lucian Diaconu

lucian.diaconu@100construct.ro

 

 

 

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.