Home » Domenii » 100% Interviuri » Viking Pruszyński- creștere 400% la producția vândută față de 2008

Viking Pruszyński- creștere 400% la producția vândută față de 2008
În 2010, Viking Pruszyński a avut o producție vândută de 1 128 000 m2, având o creştere faţă de anul 2008 de aproape 400%, și o pondere pe piaţă de peste 9%, clasificându-se, conform studiului NEOMAR pe locul 3 în clasamentul producătorilor de invelitori metalice.


Vikingprofil este o companie pe care grupul polonez Blachy Pruszyński, cel mai mare producător de învelitori metalice şi sisteme de faţade din Polonia, a achiziţionat-o în 2008 de la omul de afaceri Marius Ghenea. Achiziţia a dat rezultatele scontate, D-le Grzegorz Siudyla?

Iniţial am vrut să construim de la zero o unitate modernă de producţie în apropierea Bucureştiului, de unde şi achiziţia terenului de la Afumaţi, concomitent însă, au fost purtate discuţii cu 3 producători de tiglă metalică din România, unul dintre aceştia fiind Vikingprofil, societate condusă de către domnul Marius Ghenea. În ceea ce priveşte achiziţionarea acestei societăţi, în afară de abilităţile incontestabile de negociere şi de marketing ale proprietarului Vikingprofil, un rol decisiv au avut si câţiva factori obiectivi, cum ar fi: localizarea geografică a fabricii în apropierea capitalei, la Ploieşti, o echipă foarte bine pregatită de angajaţi, - subliniez că persoanele care ocupă, în momentul de faţă funcţii de conducere în societate au fost preluate ca şi „moştenire” de la domnul Ghenea, şi nu în ultimul rând, faptul că Vikingprofil de atunci se afla deja printre primii 10 producători români de invelitori de acoperiş. 
Din păcate factorul uman şi aşezarea geografică nu reprezintă totul în obţinerea succeselor în vânzări, şi astfel anul 2009 a început prin achiziţionarea şi echiparea unei hale de producţie, punând totodată accent pe şcolarizarea angajaţilor şi pe discuţiile cu potenţialii clienţi din România. De abia după această perioadă putem spune că Vikingprofil a existat pe piaţa din România ca jucător important. 

Vikingprofil a ajuns la o cifră de afaceri de 34 milioane de lei in 2010, iar in doar doi ani aţi crescut cifra de afaceri cu 18 milioane de lei. Care este secretul acestei creşteri?

Anul 2010 aş putea spune ca a fost un an crucial în istoria Vikingului – sau mai bine zis a societăţii Viking Pruszyński, deoarece sub aceast logo am început să vindem în acel moment produsele noastre. 110 % este o creştere mare, dar evaluarea unei societăţi numai din punct de vedere al cifrei de afaceri cred ca nu este obiectivă, deoarece comparăm, de cele mai multe ori produse având un preţ diferenţiat, iar in momentul de faţă pe piaţă există învelitori metalice de acoperiş cu preţuri începând de la 3 până la 20 euro pe m2, şi de aceea consider că o evaluare mai exactă a unui producător se face comparând statisticile referitoare la producţia vândută în m2 sau în tone. Şi astfel, în anul 2008 vânzările Vikingului au fost de 283 de mii m2 , în schimb în 2010, cu noul brand Viking Pruszyński am ajuns la o cifră de 1 128 000 m2, având o creştere faţă de anul 2008 de aproape 400%, o pondere pe piaţa de peste 9%, clasificându-ne, conform studiului NEOMAR pe locul 3 în clasamentul producătorilor de invelitori metalice.  
Care este secretul acestei creşteri? 
Sincer sa fiu, nu consider că există aici un secret, ci doar motive foarte simple şi clare, care au facut ca produsele noastre sa fie primite în mod favorabil de catre Clientul din România : o gama bogată de produse - 6 profile diferite de tiglă metalică, având trei tipuri diferite de acoperire - poliester lucios, poliester mat structurat si poliuretan, o paletă standard de 24 culori, calitatea superioară a materiei prime provenite de la combinate siderurgice verificate în decursul anilor de catre GRUPUL PRUSZYNSKI din Polonia, care activează de peste 20 ani pe piaţa invelitorilor de acoperiş şi faţade din Polonia şi din Europa, utilaje de profilat tabla noi şi de ultimă generaţie – şi aici amintesc că echiparea halei de producţie din Filipeştii de Pădure, judeţul Prahova a avut loc la jumatatea anului 2009, iar ultimul utilaj de profilat ţigla metalică a fost achiziţionat în toamna anului 2010.

Tot ceea ce am enumerat până acum sunt doar instrumente care se află în mainile oamenilor – ale angajaţilor noştri, care în fiecare societate au o influentă decisivă asupra rezultatelor. Nu doresc să repet acum sloganul „angajaţii construiesc firma”, dar în acest caz sunt convins că poziţia pe care VIKING PRUSZYNSKI a atins-o, se datorează colegilor mei, care prin energia lor pozitivă şi prin entuziasmul de a munci, în pofida crizei, a concurenţei mari şi prin urmare a luptei pe preţ, fiecare dintre ei, cum a putut mai bine, şi-a îndeplinit sarcinile în cadrul firmei.

Ce previziuni a cifrei de afaceri aveţi pentru anul 2011 ?


Deja la sfârşitul lui septembrie anul curent am depăşit valoarea vânzărilor înregistrate în anul 2010 – creşterea previzionată pentru anul 2011 fiind de aproximativ 20% .

Pentru 2012, la cât se ridică nivelul investiţiilor la Viking Pruszynski şi în ce vor consta?

Pentru anul 2012 planificăm achiziţionarea unui utilaj performant de profilat tablă cutată T-12 şi T-20 , a unei noi linii de producţie a celui mai popular profil al nostru de tiglă metalică adică Koral precum şi a unei linii performante de jgheaburi şi burlane pentru sistemul Niagara. Pe lângă aceste utilaje, aş dori să vă destăinui, în premieră, intenţia noastră de a achiziţiona un utilaj, care va produce un profil absolut nou de ţiglâ metalică, pe care l-am gândit personal, inspirându-mă dintr-un model de tiglă ceramică pe care l-am văzut pe o casă veche din localitatea Bran. În momentul de faţă suntem în etapa de înregistrare a modelului şi a denumirii pe teritoriul României şi al Uniunii Europene, şi sper că vom reuşi să introducem acest nou model de tiglă metalică în oferta noastră în a doua jumatate a anului 2012.

Mai mult, am început deja să întocmim documentaţia şi proiectul privind construcţia unei noi hale de producţie în Filipeştii de Pădure, iar termenul prevăzut pentru finalizarea acestei investiţii este sfârşitul anului 2013.


Cum apreciaţi piaţa din România în comparaţie cu celelalte ţări din regiune? Republica Moldova este o piaţă în care atenţia Viking Profil şi-o indreaptă?

Categoric apreciez România ca fiind piaţa cea mai atractivă şi receptivă din zona Mării Negre – de aceea dorim să continuăm investiţiile în această zonă. În ceea ce priveşte Republica Moldova am stabilit o colaborare fructuoasă cu un mare importator din Chişinău şi ţinând cont de dimensiunea acestei pieţe, este mult mai logic să-l sprijinim pe acest client al nostru, decât să intrăm noi direct pe aceasta piaţă.

Din producţia de la unităţile din România se exportă? În ce ţări?

Viking Pruszynski exportă direct doar catre Republica Moldova, insă ştiu că dealerii noştrii distribuie produsele VIKING PRUSZYNSKI către ţări din Eupora, cum ar fi Italia, Austria, Ungaria sau Germania.


Cum apreciaţi piaţa de acoperişuri din România versus piaţa din Polonia? 

O astfel de comparaţie implică întotdeauna riscul de subiectivitate sau imparţialitate, în beneficiul ţării în care m-am format. Dar îmi asum acest risc deoarece cred că am dreptul să fac acest lucru, avand în vedere că am avut ocazia să observ piaţa de învelitori din Polonia aproape 15 ani (ţinând seama de faptul că primul producător polonez de ţiglă metalică, care este compania la care lucrez, BLACHY PRUSZYNSKI - a început producţia în 1994) şi de peste 3 ani observ evoluţia rapidă a pieţei de acoperişuri din România.





Încep, întâi cu diferenţele:

- În Polonia, după căderea comunismului alături de câţiva producători scandinavi de învelitori metalice au apărut foarte mulţi producători polonezi de tablă cutată, iniţial galvanizată, dar foarte rapid şi prevopsită, tabla care a reprezentat în Polonia principalul material utilizat pentru învelitorile de acoperiş, material care treptat a fost înlocuit de modele ceramice, în timp ce românii au sărit de aceasta etapă, preferând ţigla ceramică sau din beton sau tabla zincată fălţuită – în funcţie de zona geografică - ca şi tip de învelitoare pentru clădirile rezidenţiale, astfel în România este o raritate acoperirea caselor cu tablă cutată prevopsită.

- depozitele de construcţii din Polonia nu au comandat niciodată cantitaţi mari de ţiglă metalică, de dimensiuni standard pe stoc, vânzarea în Polonia, se realizează, chiar şi în prezent după o schemă simplă: promovare, expozoare, ofertă, comandă de ţiglă metalică conform panotajului – la dimensiune şi livrarea acesteia direct la locul construcţiei, în schimb cea mai mare parte din clienţii din România cumpară ţiglă metalică de dimensiuni standard direct din depozitele de construcţii.

- în Polonia reţelele de bricolage nu vând ţiglă metalică – fapt care reiese direct din observaţiile de mai sus

- cât timp am lucrat în Polonia nu m-am întâlnit niciodată cu ţigla metalică a carei grosime este sub 0,48 mm, şi de aceea iniţial am considerat măsurarea cu micrometrul a grosimii tablei ca fiind un capriciu al clienţilor din România, până în momentul în care am constatat că tabla de grosime 0,45 sau chiar 0,4 mm este un produs „popular” pe piaţă, oferit de către producători, de cele mai multe ori ca fiind „Eco” – adică „Economic” sau „No name”.

- ma sperie ofertele pe care le primesc în România de materie primă – rulouri de tablă prevopsită cu grosimea de 0,4 sau sub 0,4 mm şi cu o cantitate de zinc de 90 g\m2.

- în Polonia iniţial depozitele de construcţii se ocupau doar cu ofertarea şi vânzarea învelitorilor de acoperiş către clienţii finali – nu ofereau şi montajul învelitorii, vânzătorii din România de cele mai multe ori oferă un serviciu complex care include şi montajul învelitorii.

Asemănări între cele două pieţe sunt mult mai multe, şi aş vrea să enumăr aici, pe cele mai importante:  

-în ambele ţări cele mai ieftine învelitori metalice de acoperiş, cu acoperire de poliester lucios sunt treptat înlocuite cu învelitorile cu acoperire de poliester mat şi poliuretan, care au o garnaţie îndelungată;

- clienţii din ambele ţări aleg adesea sistemul pluvial metalic în defavoarea celui din plastic;

- o importanţă din ce în ce mai mare pe piaţa de învelitori o au firmele care oferă servicii complexe pentru acoperişuri - de la consultare şi îndrumare în selectarea învelitorii de acoperiş până la montajul profesional al acesteia şi oferirea întregii game de accesorii aferente acoperişului;

- de asemenea, există o asemanare în ceea ce priveşte trendul/ tendinţa vânzărilor de invelitori în decursul anului – astfel primăvara se vând în special învelitori pentru renovarea vechilor acoperişuri, iar în a doua jumatate a anului se acoperă cladirile noi, rezidenţiale.

- La fel ca şi în Polonia se conturează şi în România două categorii de producători: aşa numiţii producători naţionali, care deţin unităţi de producţie mari, care colaborează cu o reţea de distribuitori bine construită şi dezvoltată, iar pe de altă parte producătorii locali, cu o capacitate mică de producţie şi o ofertă limitată de produse, (renumitul maro şi roşu lucios) care oferă direct produsele către clienţii finali. Astfel de producători deschid în Polonia chiar şi câteva zeci de puncte de vânzare localizate la o distanţă de 100 până la 200 km de unitatea de producţie. Începuturile acestui proces pot fi observate şi în România.

Compania are dezvoltate doua fabrici , la Filipesti si la Craiova. Intentionati sa deschideti si in alta parte unitati de productie?

Deocamdată nu există necesitatea deschiderii unei unităţi de producţie în altă zonă, vom deschide doar o noua hală de producţie în Filipeştii de Pădure, adică în locaţia actuală a sediului nostru. Deschiderea noii unităţi de producţie va implica o creştere a numărului angajaţilor, pe care o estimez de aproximativ 20%.

Compania Viking Profil, a devenit sponsor oficial al echipei FC Petrolul Ploiesti. Prin această acţiune Viking sprijină sportul prahovean. În ce constă parteneriatul cu clubul ploieştean? V-aţi gândit să sponsorizaţi şi alte sporturi?

Consider că sponsorizarea în sport reprezintă un instrument important de marketing, care asigură totodată sponsorului o bună vizibilitate – în special, în momentul în care echipa sponsorizată atinge succese – lucru pe care il doresc echipei FC Petrolul Ploiesti. Cei care investesc în sport se asociază opiniei publice cu un potenţial ridicat, cu modernitate şi succese şi în pofida costului destul de ridicat al sponsorizării, din punctul meu de vedere este cel mai eficient mijloc de marketing. Reclamele la televiziune sau stradale au mai puţină credibilitate decât sponsorizarea, acestea având, în opinia mea, o acţiune scurtă de conştientizare asupra clientilor. Am ales să sponsorizăm echipa Petrolul Ploieşti din mai multe motive – unul din ele a fost faptul că suntem prahoveni, dar şi pentru că am avut impresia că în managementul clubului sunt de fapt nişte pasionaţi ai fotbalului, care au ca scop binele echipei şi nu interesele lor personale.

În ceea ce priveşte sponsorizarea unui alt sport în afară de fotbal, deocamdată acest lucru nu a fost luat în considerare, dintr-un singur motiv, vizionând canalele de televiziune româneşti, în proporţie de 90% am văzut doar discuţii, transmisii, rezultate din fotbal, având la un moment dat impresia că România este cel puţin o a doua Brazilie.... iar dacă aş reveni la comparaţia cu Polonia, echipele noastre naţionale ocupă aceleaşi locuri în clasamentele internaţionale, ajungând cel mult până în sferturile de finală in competiţiile mari.

Şi pentru ca montajul învelitorilor de acoperiş reprezintă o activitate tipic masculină , ne-am gândit deja ca pe viitor să iniţiem colaborarea şi cu cele mai mari stele din sportul de lupte românesc cum ar fi Lucian Bute sau Cătălin Moroşanu, ar caror fan sunt.

D-le Grzegorz Siudyla, vă impărţiţi timpul şi activităţile între Polonia şi România, cum vedeţi tara noastră? Ce lucruri vă plac şi ce vă nemulţumeşte în România? Este atractivă pentru investitorii străini?

In ultimii trei ani, majoritatea timpului meu l-am petrecut în România, şi datorită profesoarei mele de limba română, Doamna Eugenia Duţă pe care o salut călduros cu aceasta ocazie, am cunoscut mentalitatea şi obiceiurile româneşti, am cunoscut cultura, arta şi istoria României, iar datorită cunoştinţelor de limbă română pe care le-am dobândit in aceşti ani, am avut ocazia sa mă împrietenesc cu multe persoane, chiar şi din afara job-ul meu, şi consider că românii imi amintesc cel mai bine, dintre toate naţiile pe care le cunosc, de polonezi. Personal nu cunosc niciun polonez care să se fi simţit străin sau prost in România, şi reciproc toţi prietenii mei români au amintiri frumoase legate de şederea în Polonia.

După o absenţă mai lungă din România, simt că îmi lipsesc minunatele voastre peisaje, bucătăria românească, simţul umorului şi acea relaxare tipic românească, ca să nu mai vorbesc de cei mai frumoşi, din punctul meu de vedere, munţi din Europa, pe care imi face placere să mă plimb cu motocicleta mea KTM enduro .

Dacă e să mă refer la minusuri, eu oricum mă simt ca un oaspete în România, iar un oaspete nu are voie niciodată să-şi critice gazda, dar parcă aş vrea să subliniez că m-aş simţi mai bine dacă şoseaua de centură a Bucureştiului pe care o traversez în fiecare zi în drum spre serviciu, ar fi mai curată, - dintr-un anumit punct de vedere această şosea este o carte de vizită negativă a Bucureştiului, deoarece cei mai mulţi cetăţeni străini, în drum spre Marea Neagră, aleg să strabată şoseaua de centura, evitând astfel aglomeraţia din Bucureşti, iar acest lucru, trebuie sa-mi daţi dreptate, nu aduce laude acestei minunate capitale, Bucureşti.

Din punct de vedere profesional cel mai tare ma irită “instituţia” care se intitulează în România “ţepar” şi care stă foarte bine din toate punctele de vedere.

Însă toate dezavantajele pe care le-am enumerat nu sunt în măsură să-mi acopere imaginea pozitivă a ţării dumneavoastră, pe care, în calitate de "românofon" încerc să o transmit, cu fiecare ocazie, conaţionalilor mei.
  

Interviu realizat de Lucian Diaconu, pentru numarul 22 al revistei 100%construct (noiembrie 2011)











































































































Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.