Home » Domenii » Infrastructura » uptă dură pentru contractele de sute de milioane de euro ale CFR

uptă dură pentru contractele de sute de milioane de euro ale CFR
Printre ofertanţi se numără austriecii de la Strabag, alături de firma românească Straco Grup (controlată de fraţii Horpos), italienii de la Astaldi alături de Porr Bau şi Tehnologica Radion (Theodor Berna) sau grecii de la Aktor, alături de firma românească Arcada Company (Spiru Mantu şi Mihai Humă).

CFR SA, compania care gestionează infra­structura feroviară din România, a primit 11 oferte pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii între staţiile Sighişoara şi Aţel, situate pe tronsonul Coşlariu-Sighişoara. Tron­sonul pentru care au fost depuse oferte, Sighişoara-Aţel, are o lungime de circa 28 de kilometri.

Printre ofertanţi se numără austriecii de la Strabag, alături de firma românească Straco Grup (controlată de fraţii Horpos), italienii de la Astaldi alături de Porr Bau şi Tehnologica Radion (Theodor Berna) sau grecii de la Aktor, alături de firma românească Arcada Company (Spiru Mantu şi Mihai Humă).

Valoarea estimată a contractului se ridică la peste 1 miliard de lei (257 milioane de euro), iar sursele de finanţare vin în proporţie de 85% de la Comisia Europeană, prin fonduri de coeziune nerambursabile, în timp ce restul de bani vor fi asiguraţi de la bugetul de stat. Proiectul vizează reabilitarea infra­structurii feroviare, care să asigure viteze maxime de cel puţin 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă.

Pe de altă parte, CFR SA, a semnat un contract de circa 22 milioane de lei (5,2 milioane de euro) pentru modernizarea staţiei Slobozia Veche, câştigătorii fiind firmele Arcada Company (controlată de Spiru Mantu şi Mihai Humă), Leonhard Wiess şi Isaft Litoral.

Perioada de execuţie a lucrărilor este de 17 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă o perioadă de 2 ani de garanţie.

Lucrările sunt finanţate în proporţie de 69,25% de Comisia Europeană prin fonduri nerambursabile, în timp ce restul de bani vin de la bugetul de stat.

Constructorul Arcada Company a fost anul trecut una dintre cele mai profitabile companii locale, cu un profit net de circa 9,5 milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor de la Ministerul de Finanţe.

Firmele care au depus oferte pentru tronsonul Coşlariu - Sighişoara:

1. STRABAG AG - SC STRACO GRUP SRL - asociere

2. TERNA S.A.

3. ASTALDI SPA - PORR BAU GMBH - SC TEHNOLOGICA RADION SRL - asociere

4. IMPRESA PIZZAROTTI & C. S.p.A - asociere

5. SOCIEDAD ANONIMA DE OBRAS Y SERVICIOS, COPASA - ORTIZ CONSTRUCCTIONES Y PROYECTOS S.A. - CONTRATAS Y SERVICIOS FERROVIARIOS - asociere

6. IMPREGILO S.p.A

7. OHL/OHL ZS/ CONFORT/ PUENTES - asociere

8. FCC CONSTRUCTION SA - ALPINE Bau GmbH - SC AZVI SA- asociere

9. HOCHTIEF Solutions AG - H.F. WIEBE GmbH & Co.K.G. - asociere

10. AKTOR - ARCADA - asociere

11. CORSAN CORVIAM CONSTRUCCION S.A. & COMSA S.A. - asociere

 

Tipareste acest articolRSS