Home » Domenii » 100% Interviuri » “Pentru noul material de zidărie BRAC, urmărim vânzări spectaculoase”

“Pentru noul material de zidărie BRAC, urmărim vânzări spectaculoase”
Ceramica Iaşi a lansat un nou material de zidărie, BRAC, şi se aşteaptă ca acesta să ducă la o creştere de 5% a cotei de piaţă şi vânzări de peste un milion de lei în următorii 3 ani, după cum declară pentru 100% construct Iulian Mangalagiu director general Ceramica Iaşi.

Produsul BRAC, al cărui nume este rezultatul unei combinaţii de termeni: “Brick” şi “AAC” (cărămidă şi BCA, în limba engleză), este un concept în totalitate nou si inovator. Cu ce se deosebeşte BRAC-ul de celelalte materiale de construcţii?

Principalul atu al acestuia constă în faptul că este un material ce uneşte rezistenţa la compresiune şi durabilitatea cărămizii clasice(este de două ori mai rezistent decât este prevăzut legal), cu manevrabilitatea şi uşurinţa în execuţie a BCA-ului. Pe lângă calităţile preluate de la cărămidă, BRAC-ul oferă o izolare termică superioară şi are acelaşi preţ ca şi BCA-ul. Datorită dimensiunilor mari şi consumului mic de mortar, cu BRAC construcţia avansează repede. Greutatea BRAC-ului este similară cu greutatea BCA-ului de bună calitate, ceea ce îl face mai uşor de manipulat şi transportat. Nu în ultimul rând folosirea BRAC-ului oferă celor ce-şi doresc să construiască o clădire, un produs ecologic 100%. Performanţa noului nostru produs este susţinută de sute de teste efectuate atât în laboratoarele fabricii, cât şi pe şantiere din Suceava, Iaşi şi Bacău.  

De ce l-aţi lansat în această perioadă?

La baza deciziei de a lansa BRAC-ul în această perioadă stau două aspecte: perioada de vară este cea mai favorabilă construcţiilor şi materialelor pentru realizarea acestora. Pe lângă aceasta, noul material de construcţie a apărut în urma identificăriipe piaţa construcţiilor a nevoii de performanţă şi durabilitate, dar în acelaşi timp a facilitării muncii depuse de constructori la construirea unei case. Cum BRAC-ul este un material hibrid prin combi-narea cărămizii şi a BCA-ului, consider că lansarea lui este răspunsul la nevoile celor ce participă la întreg procesul de construcţie, de la transport şi până la punerea în operă. 

  Ce aşteptări aveţi de la BRAC, din punct de vedere al vânzărilor?

Fiind un produs nou ne este greu să facem pronosticuri şi să dăm cifre care să reflecte o situaţie reală. Totuşi ne punem speranţa că oamenii vor aprecia performantele BRAC-ului şi vor fi deschişi la nou. Acest factor va influenţa cu siguranţă şi partea de vânzări a Ceramica  şi sperăm ca pe termen lung să obţinem 1 milion de euro în următorii 3 ani şi o cotă de piaţă de cel puţin 5%. 

Care au fost cele mai importante realizări ale Ceramica Iaşi în  ultimii trei ani, în contextul crizei mondiale? 

Atunci când vorbim de realizări este important să privim contextul, întrucât ultimii 3 ani au fost  mai speciali în domeniul construcţiilor comparativ cu restul sectoarelor, iar fluctuaţiiledin 2008 până în 2011 s-au făcut simţite şi în compania noastră. Totuşi, în ciuda decăderii economice din ultimii 2 ani de pe piaţa construcţiilor, Ceramica şi-a orientat atenţia în două direcţii: în oferirea aceloraşi cărămizi performante din punct de vedere calitativ şi în acelaşi timp spre adaptarea la necesităţile constructorilor, inovaţie şi diversitate.  În ceea ce priveşte ultimele două aspecte putem bifa la capitolul realizări 3 noi produse lansate în 2011 care contribuie la acoperirea cerinţelor de pe piaţa de profil:Brikston Klinker, Brikston Garden şi BRAC. Primul este folosit la decorarea prin placare a faţadelor clădirilor, a şemineelor, cuptoarelor şi grătarelor, a gardurilor, a scărilor interioare şi exterioare, în amenajările interioare şi urbane şi se prezintă ca şi cărămidă aparentă. Cele 6 tipuri de Brikston Klinker, Natural, Rustic, Toscana, Teracotă, Maro şi Antracit, cu care noi vrem să colorăm casele şi viaţa celor care au o predilecţie pentru frumos pornesc de la un aspect ceramic tradiţional până la placaje ceramice cu design avangardist. În ceea ce priveşte al doilea produs, Brikston Garden, pe care noi l-am scos la lumină şi considerăm că oferă un aspect aparte fiecărei case, acesta se adresează celor care doresc să-şi decoreze atât grădinile şi aleile, cât şi ghivecele cu florişi rădăcinile copacilor. Pe lângă aspectul decorativ deosebit oferit de Brikston Garden, un alt avantaj este şi cel reprezentat de aportul adus în păstrarea umidităţii în jurul florilor şi a copacilor, împiedicarea creşterii buruienilor şi accesului animalelor la rădăcină şi faptul că poate fi spălat şi astfel arată în permanenţă impecabil. Piaţa materialelor pentru zidărie - cărămidă şi BCA - a înregistrat,  în ultimii doi ani o contracţie de 40% a activităţii.

Cum vedeţi  evoluţia pieţii româneşti de materiale de zidărie, din punct de vedere  al consumului şi al raportului importuri/producţie internă, pentru  2011-2012? 

Dacă aruncăm o privire de ansamblu asupra situaţiei materialelor de zidărie  putem afirmaca  din punct de vedere economic, în intervalul 2011-2012, o evoluţie notabilă este puţin probabilă. Ca efect, atâta timp cât economia nu va cunoaşte un trend ascendent, mijloacele financiareale românilor vor fi în continuare reduse şi în consecinţă îşi vor prioritiza activităţile şi nevoile în funcţie de posibilităţi.

Care sunt principalele probleme cu care vă confruntaţi şi cum  credeţi că pot fi rezolate?

Principalele probleme pe care le întâmpinăm sunt cele comune pentru producătorii de materiale de construcţii şi anume creşterea preţului la gaz, aspect care, conform previziunilor din domeniu, se anunţă să ne afecteze şi mai profund în anul 2011. Un alt factor semnificativ care influenţează în mod negativ piaţa construcţiilor şi implicit şi pe noi este continuarea creşterii preţului carburanţilor, acest aspect afectează pe termen lung industria în care ne desfăşurăm activitatea şi, în consecinţă, probabil se va identifica în viitor, independent de voinţa noastră, o modificarea preţurile la materialele de construcţii. Pe lângă acestea, ceea ce tinde în prezent să ne dăuneze este şi scăderea preţului de vânzare la produse care, pe termen lung afectează pe toată lumea. Din punctul meu de vedere rezolvarea acestor probleme va veni odată cu redresarea şi găsirea unui echilibru în ceea ce priveşte situaţia economică, factor de care noi suntem în totalitate dependenţi. 

 Anul trecut, vânzările de cărămidă din România s-au situat, din  punct de vedere valoric, la jumătatea nivelului celor din 2008. Cum  vedeţi evoluţia vânzărilor pentru 2011?

În prezent situaţia economică  nu ne oferă mari şanse de redresare imediată la nivel de ramură şi pentru a se reveni la o piaţă a materialelor de construcţii similară cu cea din 2008 sunt necesari ani buni. Totuşi, noi apreciem faptul că de la începutul lui 2011 s-a înregistrat o stagnare în domeniului construcţiilor şi nu un trend descendent, cum a fost din 2008 încoace. Dincolo de acest aspect, în 2011 competitivitatea  va continua să crească şi va pune presiune şi mai mult în acest sector.

 

Interviu acordat Revistei 100% construct, editia 20 ( iunie-iulie 2011)

Reporter 100% construct: Lucian Diaconu

Tipareste acest articolRSS