Home » Domenii » 100% Interviuri » In 2011 va fi o usoara crestere pe piata locala de placi ceramice, de 5-10%, ceea ce ar reprezenta o dezghetare a pietei

In 2011 va fi o usoara crestere pe piata locala de placi ceramice, de 5-10%, ceea ce ar reprezenta o dezghetare a pietei
La sfarsitul lui 2009, grupul Kai a inregistrat o cifra de afaceri in Romania de 8 milioane de euro, din care subsidiara Kai Ceramics a generat 2,7 milioane de euro.

Catalin Rotaru, country manager Kai Ceramic in Romania, estimeaza pentru 2011 o usoara crestere pe piata locala de placi ceramice, de 5-10%, ceea ce ar reprezenta o dezghetare a pietei, comparativ cu evolutia din acest an, cand piata s-a situat la nivelul de 25 de milioane de metri patrati si ca valoare la 130 de milioane de euro. In plus, cresterea de anul viitor se va datora in cea mai mare parte lucrarilor de reamenajare, in conditiile in care numarul constructiilor rezidentiale noi este in scadere.

Estimarile initiale pentru acest an au fost de scadere de 5-10% comprativ cu 2009. Piata in sine o estimam undeva pe la 25 de milioane de metri patrati, iar valoric putem vorbi de undeva la 130 de milioane de euro. Pentru 2011 estimam o mentinere sau speram chiar la o usoara crestere, datorata in principal lucrarilor de reamenajare, a declarat Rotaru.

Kai Ceramics Romania, este subsidiara producatorului bulgar de placi ceramice KAI Group, si a intrat pe piata locala in primavara anului trecut. La sfarsitul lui 2009, grupul Kai a inregistrat o cifra de afaceri in Romania de 8 milioane de euro, din care subsidiara Kai Ceramics a generat 2,7 milioane de euro. Pentru acest an, oficialii companiei estimau la sase luni o crestere a businessului cu 70% fata de 2009, pana la 13,5 milioane de euro.

Romania a devenit a doua cea mai importanta piata pentru grupul Kai, dupa exporturile catre vestul Europei, si reprezinta peste un sfert din vanzarile totale ale grupului, a explicat Rotaru.


De altfel, grupul a decis in primavara acestui an majorarea capacitatilor de productie cu 10%, la 20 de milioane de metri patrati, investitie care se ridica la aproximativ 6 milioane de euro.
Pentru anul viitor, Rotaru estimeaza ca piata principala pentru placi ceramice va fi cea de renovari, in conditiile in care constructiile noi rezidentiale sunt in scadere, si astfel, componenta de pret pentru consumatorul final nu va mai fi cea mai importanta.

Comportamentul consumatorului este unul de criza, in care bugetul alocat renovarilor a scazut foarte mult. Totusi, componenta de pret este importanta in special pentru dezvolatorii imobiliari sau constructori, care se uita la costuri. Pentru consumatorul final, atentia va cadea catre alte aspecte ale produsului, cum sunt calitatea, linia cromatica, finisajul, si nu neaparat pretul. Astfel, exista o calitate minima pe care clientii o vor cere, a adaugat Rotaru.

Ca masuri de incurajare a consumului, Rotaru apreciaza ca ar trebui facilitat accesul la finanatare, in conditiile in care majoritatea lucrarilor de constructie si renovare se realizeaza pe credit, iar din partea statului, s-ar putea adopta masuri de reducere a TVA-ului pentru materialele de constructii.

Un acces mai usor la credite, la finantari pentru aceasta gama ar fi benefic. Pe de alta parte, din partea statului, acordarea unor facilitati ar ajuta piata sa mai creasca. Sunt tari din Europa, care punctual, pe anumite zone, au creat facilitati pe termen scurt, a mai spus Rotaru.

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.