Home » Domenii » 100% Interviuri » Ţiriac jr: Cine reuşeşte să supravieţuiască astăzi va avea cu siguranţă de profitat în următorii zece ani

Ţiriac jr: Cine reuşeşte să supravieţuiască astăzi va avea cu siguranţă de profitat în următorii zece ani
Ion Alexandru Ţiriac, moştenitorul unui imperiu cu afaceri de 1,4 mld. euro, consideră că firmele care vor reuşi să treacă şi peste majorarea TVA şi vor supravieţui vor avea de câştigat în următorii ani.

Decizia de majorare a TVA nu va avea niciun efect pozitiv asupra economiei locale, exis tând şansa ca şi mai multe com panii să-şi închidă activitatea şi implicit să nu mai contribuie la bugetul de stat, reducând şi mai mult veniturile, în opinia lui Ion Alexandru Ţiriac, reprezentantul acţio na rului în consiliile de conducere şi administraţie, atât în cadrul Ţiriac Holdings, cât şi în cadrul board-urilor Unicredit Ţiriac Bank, Allianz Ţiriac Asigurări şi Metro Cash&Carry.

"În urma acestei decizii nu câştigă nimeni, iar sectorul privat, care este lovit încontinuu de doi ani, primeşte încă o necunoscută în ecuaţie. Multe firme operează astăzi în pierdere sau la limita break-evenului, acestea reducând costurile în ultimele 18 luni până la limita sub zis tenţei, şi acum, printr-o scădere a consu mului, «sănătatea» acestor firme va fi supusă unui nou test."

Ion Alexandru Ţiriac, 33 de ani, a început să lucreze alături de tatăl său în urmă cu aproximativ cinci ani, ocupându-se în principal de divizia auto a holdingului.

Impact greu de măsurat

În opinia fiului fostului tenisman impactul majorării TVA este extrem de greu de măsurat, "având în vedere că nu poate şti nimeni astăzi ce procent din aceste încasări adiţionale va fi real, cât se va duce către piaţa neagră şi cu cât va scădea consumul".

Ţiriac are afaceri în două dintre cele mai lovite pieţe din economia românească, respectiv industria auto şi imobiliare, sectoare în care multe businessuri s-au redus cu 40-50% faţă de nivelul din urmă cu doi ani. Nici afacerea lui Ion Ţiriac nu a rămas imună la actualul context economic, scăderea de anul trecut faţă de 2008 fiind la nivelul întregului grup de cel puţin o jumătate de miliard de euro potrivit estimărilor ZF.

Faţă de boomul economic din 2007, atunci când importurile de maşini creşteau cu aproape 50%, iar piaţa auto totală cu peste 20%, în timp ce piaţa imobiliară cunoştea cea mai mare expansiune, acum situaţia este mai "normală", în opinia şefului ŢiriacHoldings.

"Contextul în care ne regăsim astăzi din punct de vedere economic îl consider a fi, comparativ cu cel din 2007, mult mai apropiat de situaţia reală a ţării. Cred că în trecut totul a fost artificial, iar cine mai reuşeşte să supra vieţuiască astăzi va avea cu siguranţă de profitat în următorii zece ani", a subliniat Ion Alexandru Ţiriac. În acelaşi timp, Ţiriac jr. consideră că "este extrem de sănătos pentru orice firmă să o ia de la zero, optimizându-se corect pe termen lung".

În ceea ce priveşte propriul business, Ţiriac pariază pe expansiune şi investiţii în noi centre auto. Dacă în primul trimestru al acestui an ŢiriacAuto a inaugurat un nou dealer la Cluj pentru mărcile Ford şi Hyundai, luna trecută s-a deschis unul în partea de sud a Capitalei, pentru Hyundai şi Mitsubishi, în urma unor investiţii de peste 10 mil. euro.

Afacerile Ţiriac Holdings vor reveni "pe plus", cu creşteri de 5-6%, după 2011, Ion Ţiriac jr. spunând în aprilie oarecum resemnat că "niciodată nu vom mai vedea creşteri de

30-40% pe an cum erau în trecut. În plus, nici nu este sănătos să ai creşteri atât de mari".

Afacerea din auto

Ţiriac Holdings deţine în sectorul auto un business de peste 700 mil. euro, potrivit estimărilor ZF, alcătuit din cei patru importatori Romcar (Ford), Hyundai Auto România, Premium Auto (Land Rover şi Jaguar) şi M Car Trading (Mitsubishi), la care se adaugă reţeaua de dealeri ŢiriacAuto care comercializează prin intermediul a 65 de concesionari 11 mărci auto, printre care Mercedes-Benz, Ford, Hyundai şi Jaguar. Din mărcile auto importate de grupul Ţiriac, doar Ford a înregistrat o creştere de aproape 5% în primele cinci luni din acest an, în timp ce restul brandurilor au consemnat scăderi.

Dacă în aprilie Ţiriac se aştepta la o stabili zare a situaţiei economice şi chiar la o creştere de 3-5%, acum, după ce Executivul a adoptat noile măsuri, omul de afaceri pare mai pesimist în ceea ce priveşte evoluţia Produsului Intern Brut, cu toate că şi în urmă cu trei luni declara că "un declin este mai posibil decât o creştere".

"În privinţa PIB, cred că din păcate atât în acest an, cât şi în primele luni ale anului viitor se va înregistra o scădere. Estimăm un declin de aproape 3% în 2010 şi 1,5% în 2011. Aceste procente nu sunt finale şi reflectă doar ima ginea de astăzi, care poate fi afectată de econo mia regională, de inflaţie sau de alte decizii luate de Guvern şi/sau de BNR."

O eventuală relansare a economiei se poate realiza numai de jos în sus şi doar cu sprijinul sectorului privat şi al băncilor, în opinia lui Ţiriac jr, în contextul în care "orice mărire suplimentară de taxe nu va face decât să prelungească situaţia în care ne aflăm".

Ce spune Ion Alexandru Ţiriac despre:

Impactul creşterii TVA: În urma acestei decizii nu câştigă nimeni, iar sectorul privat, care este lovit încontinuu de doi ani, primeşte încă o necunoscută în ecuaţie. Multe firme operează astăzi în pierdere, sau la limita break-evenului, acestea reducând costurile în ultimele 18 luni până la limita subzistenţei, şi acum, printr-o scădere a consumului, "sănătatea" acestor firme va fi supusă unui nou test.

Creşterea economică: În privinţa PIB, cred că din păcate atât în acest an, cât şi în primele luni ale anului viitor se va înregistra o scădere. Estimăm un declin de aproape 3% în 2010 şi 1,5% în 2011. Aceste procente nu sunt finale şi reflectă doar imaginea de astăzi, care poate fi afectată de economia regională, de inflaţie sau de alte decizii luate de Guvern şi/sau de BNR.

Situaţia economică: Contextul în care ne regăsim astăzi din punct de vedere economic îl consider a fi, comparativ cu cel din 2007, mult mai apropiat de situaţia reală a ţării. Cred că în trecut totul a fost artificial, iar cine mai reuşeşte să supravieţuiască astăzi va avea cu siguranţă de profitat în următorii zece ani.

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.