Home » Domenii » Amenajari Interioare » 400.000 euro pentru un spatiu office de 1.000 metri patrati

400.000 euro pentru un spatiu office de 1.000 metri patrati
Showroom-ul de 1.000 mp din cladirea Victoria Business Park din Baneasa a fost realizat cu o investitie de peste 400.000 de euro, avand la baza conceptul de space planning de tip inspirational office.

Inaugurat anul trecut de Corporate Office Solutions și desfasurat pe o suprafata de aproape 1.000 de mp, noul showroom reprezinta o inovatie in materie, intrucat integreaza conceptul „worklife showroom”. Intreaga amenajare a avut la baza conceptul dezvoltat de cercetatorii Steelcase, de space planning de tip inspirational office, oferind in acelasi timp o dubla functionalitate: spatiu de lucru propriu zis al companiei COS, și showroom de prezentare a capabilitatilor de amenajare si mobilare pe care compania le propune clientilor sai.
Talentul si abilitatile angajatilor au un impact esential in dezvoltarea companiilor, aspecte care au devenit mult mai evidente acum decat in trecut. Spatiile in care angajatii isi desfasoara activitatea trebuie sa ofere posibilitati multiple de a crea legaturi vitale intre oameni, informatii si resurse. Spatiile de birouri amenajate inspirational office au la baza solutii arhitecturale integrate si integratoare.
Interactiunea dintre angajati nu mai este abordata limitativ, la nivel formal de rol si statut in organizatie, ci si informal, ca schimb de idei, informatii, consultanta, expertiza intre angajatii din acelasi departament cat si din departamente diferite. Crearea unui spatiu adecvat, facilitarea comunicarii si conlucrarii angajatilor pe nivele de diversitate (departamente cu activitati diferite) va oferi premise pentru inovatie, progres si nu in cele din urma, succes!

Spatiu de birouri avand la baza conceptul inspirational office

Implemetarea proiectului de la sediul COS a inceput prin conceperea unui plan al spatiului, o compartimentare care a luat in calcul atat aspectele functionale, estetice, ergonomice, de flexibilitate etc. cat si pe cele de natura organizationala, de promovare a valorilor si principiilor companiei si, mai ales, a produselor oferite de aceasta.

ReceptieProiectat conform principiilor conceptului inspiration office, spatiul de birouri al COS cuprinde mai multe zone ce se remarca prin functiuni si caracteristici specifice: zona de welcoming (receptia, zona de primire/intampinare); zona de conferencing (discutii/intalniri); zona de tasking (directorala/de atribuire a sarcinilor); zona de teaming (de realizare a sarcinilor/a echipei) si zona tip in-between (de legatura a spatiilor/oamenilor/zona de relaxare).
Receptia, zona de primire - este extrem de importanta in ceea ce priveste legatura companiei cu exteriorul, aceasta reprezentand „primul contact” cu organizatia. Receptia este zona care trebuie sa prezinte identitatea companiei, valorile si mangementul strategic al acesteia, sa inspire si sa promoveze valorile organizatiei.
Poate fi remarcat astfel un spatiu amplu, bine ilu­minat, in care accentul cade pe zona de receptie, pe cea de asteptare iar intre acestea, de dimensiuni mari si bine pus in valoare, logo-ul firmei. Biroul receptiei, realizat la comanda, a fost fabricat dintr-o combinatie de materiale: corian (un material sintetic compozit care imita piatra) si furnir laminat. In spatele biroului, un panou a fost utilizat pentru a prezenta mesaje de natura inspirationala, in fond toate fraze de tip logo, menite sa promoveze valorile companiei COS: „Do something great today”, ”When work is a pleasure life is a joy”, ”Have a great day at work” etc.
„Zona de asteptare are un dublu rol: marketing si pre-sales. Este spatiul in care cel care vine in vizita poate afla despre companie, este introdus in cultura organizationala, in ceea ce inseamna si ceea ce anume defineste organizatia. Inca din acest spatiu, vizitatorul poate intelege, cu alte cuvinte, cine suntem si ce anume facem. Zona de intampinare este si o zona ideala de pre-sales deoarece in acest loc este prezentata compania si pot fi promovate produsele prin intermediul unor brosuri, materiale informationale etc.”, ne-a explicat Horatiu Didea, director comercial COS.
Zona de tasking este reprezentata de doua birouri individuale, biroul directorului general si cel al departamentului administrativ-financiar. Ambele birouri individuale beneficiaza de mobiler de lux si finisaje de inalta calitate (lemn de esenta nobila, cristal, piele). O solutie interesanta la acest nivel a constat in inlocuirea peretelui din rigips care separa cele doua birouri, prin montarea unui sistem de partitie inovator, o combinatie de sticla si laminat, format din panouri cu structura flexibila care permit integrarea unor solutii de depozitare de tip dulap. Astfel, o mare parte din peretele separator reprezinta un sistem dublul de depozitare, ingloband dulapuri accesibile din ambele birouri. Iata o modalitate estetica si eficienta de utilizare a spatiului disponibil.
„Pentru departamentul de finante si ofertare (sales support) s-a optat pentru cele mai ergonomice scaune de la Steelcase disponibile la vremea respectiva, intrucat activitatea pe care o desfasoara cele doua departamente presupune o mobilitate foarte scazuta, majoritatea activitatilor practice se desfasoara la birou, spre deosebire de departamentul de sales care presupune multa munca de teren, intalniri cu clientii etc. In cazul acestora au fost alese birouri de tip Touch-and-go, mobilier care are suprafete de lucru mai mici si cablaj usor de accesat” ne-a declarat Corina Honcioiu, marketing coordinator la COS.
Zona de teaming este in mare parte de tip open space, delimitarea intre departamente este mai mult formala, fiind realizata prin pozitionarea unor dulapuri mai inalte intre birouri. Solutii de depozitare detin astfel o functie suplimentara de separare, contribuind la utilizarea eficienta a spatiului disponibil.
Amplasarea diverselor departamente a fost gandita atat din perspectiva nevoilor de de intimitate, comunicare, mobilitate, respectand toate principiile designului de tip inspirational office.
Respectand nevoile de concentrare si intimitate necesare unor departamente de creatie cum sunt cele in care arhitectii si constructorii isi desfasoara activitatea, birourile acestora au fost amplasate in cel mai retras sector, situat la capatul opus al zonei de acces in open space. Mobilierul ales pentru aceste departamente este unul special: mese care pot fi ajustate pe inaltime, scaune cu senzor hidraulic (senzorul masoara si ajusteaza tensiunea necesara la nivelul spatarului, realizand o presiune constanta si uniforma, fara puncte de tensiune).
Cum intre departamentele de arhitectura, cons­tructii, instalatii, logistica si cel de ofertare trebuia sa existe o consultare si conlucrare frecventa, toate acestea au fost amenajate astfel incat sa existe o proximitate spatiala, beneficiind in plus si de o zona de legatura, o zona asa numita in between. Aceasta a fost amenajata cu birou modern, o masuta mobila si scaune care pot fi usor ajustate. Impresionant in aceasta zona este finisajul peretelui care delimiteaza intrarea in cele doua birouri, perete ce a fost amenajat cu sticla lipita direct pe perete, ceea ce ii confera acestuia o transparenta absolut formala.
Chiar la intrare in zona de open space au fost amplasate birourile departamentului de sales. Activitatea acestora presupune multa mobilitate iar ampasarea lor in oricare alt spatiu ar fi ingreunat accesul si mai ales ar fi creat o fluctuatie care ar fi deranjat activitatea in celelalte zone.
In apropierea departamentului de sales, dar eficient delimitate, au fost amplasate birourile departamentul de ofertare. Lucrul cu documente in diverse formate, atat soft (pe calculator) cat si pe suport fizic (cataloage de prezentare, brosuri, oferte de pret etc) activitate specifica acestui departament, a fost luat in calcul atunci cand i-au fost atribuite spatii de depozitare multiple. In plus, a fost ales un mobiler care sa ofere un spatiu de lucru mai amplu, cablare corespunzatoare pentru diverse accesorii, iluminare multipla pentru toate zonele) ca si spatii de depozitate multiple: rafturi, dulapuri inschise/deschise, box-offices etc.)
Punctul de atractie si una dintre cele mai interesante zone din open space este reprezentata de o zona de tip quiet room, unde angajatii se pot retrage pentru un plus de intimitate in timpul discutiilor la telefon (camera asigura o izolare fonica foarte buna).Inspiration Office
Zona de conferinte, intalniri este reprezentata prin doua sali de meeting. Din perspectiva distributiei eficiente si functionale, salile de meeting sunt usor accesibile pe culoarul care le uneste cu zona de welcoming. Prin aceasta pozitionare, invitatii nu vor perturba activitatea angajatilor din zona de teaming - open space sau tasking. Interesant este ca intre cele doua sali de meeting a fost instalat un perete mobil din pal melaminat prevazut cu sistem de pliere care permite unirea celor doua sali, formand o sala de conferinte cu o capacitate de 20 de persoane.
Zonele tip in-between sunt considerate in general spatiile neutilizate sau mai bine spus, sunt spatii de legatura intre birourile propriu-zise. Studiile recente in domeniu au aratat ca aceste zone sunt totusi foarte productive, reprezentand locul in care angajatii din diferite departamente se intalnesc si discuta despre aspecte referitoare la munca lor. Zone de tip in-between sunt considerate a fi spatiile de relaxare, cafetaria, locurile pentru fumatori etc. Camera de relaxare a fost in cazul de fata amplasata foarte aproape de intrare, permitand astfel utilizarea acesteia si ca un spatiu de conversatie intr-un cadru mai putin formal. Mobilierul de tip lounge in luante violete si mov, nuante recunoscute pentru proprietatile de relaxare asupra psihicului, datorita acestora, sistemului de iluminare si elementelor de decor intregul ambientul este placut si reconfortant.  
Cafetaria beneficiaza de tot confortul unui mini-restaurant: bucatarie, bar, mobilier modern si confortabil.

Managementul spatiului abordat din perspectiva conceptului inspiration office pentru sediul COS se reflecta pozitiv atat in ceea ce priveste imaginea companiei, identitatea acesteia cat si la nivel de comunicare, productivitate si motivatie a angajatilor sai.

Partitii de sticla demontabile si produse de mobilier ergonomice si durabile


“Printre preferintele clientilor nostri in 2007 s-au numarat partitiile de sticla demontabile si produsele de mobilier ergonomice si durabile, doua elemente ce asigura clientului recuperarea maxima a investitiei. Practic, trend-ul in materie de solutii pentru amenajarile de birouri sustine eficientizarea la maximum a spatiului, obtinuta prin alegerea unui concept bine gandit de planificare si amenajare a spatiului, partitii demontabile, flexibile si un cable management profesional. In materie de mobilier pentru birsouri, observam ca se pune tot mai mult accentul pe ergonomie si functionalitate, clientii nostri preferand sisteme inovatoare ce permit folosirea inclusiv a spatiului de deasupra biroului, in combinatie cu o accesorizare adecvata oferind astfel un spatiu mai mare pentru depozitare” a declarat domnul Christophe Weller, Managing Partener, Corportate Office Solutions.


 

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.