Home » Domenii » Constructii Civile » Seful Bechtel România va discuta în SUA situatia Autostrazii Transilvania cu conducerea companiei

Seful Bechtel România va discuta în SUA situatia Autostrazii Transilvania cu conducerea companiei
Directorul Bechtel România, Michael Swinford, va pleca, sâmbata, în SUA pentru a discuta cu conducerea companiei situatia legata de continuarea lucrarilor pe doua sectoare ale Autostrazii Transilvania si de promisiunile Guvernului României privind plata datoriilor pe 2009.


Directorul Bechtel România, Michael Swinford, va pleca, sâmbata, în SUA pentru a discuta cu conducerea companiei situatia legata de continuarea lucrarilor pe doua sectoare ale Autostrazii Transilvania si de promisiunile Guvernului României privind plata datoriilor pe 2009.

Swinford a declarat, vineri, la finalul unei întâlniri cu prefectul judetului Cluj, Florin Stamatian, si directorii Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) si Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Cluj, ca, în ceea ce priveste concedierea colectiva anuntata, de 1.915 persoane, lucrurile pot suferi modificari pâna la începutul lunii aprilie, când ar urma sa fie trimisi în somaj primii angajati, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Plec sâmbata în SUA pentru a discuta cu conducerea companiei Bechtel despre situatia lucrarilor la Autostrada Transilvania si voi reveni peste o saptamâna si jumatate si ma voi reîntâlni cu prefectul Clujului. Procesul de disponibilizare este deschis si este doar o intentie, o decizie finala urmând sa fie luata abia în 5 aprilie. Multe se pot întâmpla de acum pâna pe 5 aprilie", a spus Swinford.

Potrivit acestuia, compania Bechtel nu este îngrijorata ca Guvernul nu îsi va plati datoriile pe care le are în contul lucrarilor efectuate la Autostrada Transilvania în 2009.

Legat de concedierile anuntate, directorul Bechtel România a precizat ca negocierile vor continua în urmatoarele doua saptamâni, atât cu sindicatele, cât si cu reprezentantii Guvernului.

"Negocierile continua si acestea vor avea loc în urmatoarele doua saptamâni. Discutiile cu Guvernul au fost pentru construirea a circa 18 kilometri de autostrada în acest an, iar pentru asta nu avem nevoie de atâtia oameni ca si pentru construirea a 42 de kilometri. Premierul Emil Boc a spus ca ar fi vorba de circa 1.200 de persoane care ar ramâne pentru lucrari si eu cred ca acesta va fi numarul de care avem nevoie", a spus Swinford.

Acesta a adaugat ca discutiile pentru încheierea unui protocol între Bechtel si Guvern vor începe în a treia saptamâna a lunii martie si ca în jurul datei de 20 martie va avea loc o noua întâlnire cu sindicatul de la Bechtel.

Prefectul Florin Stamatian a declarat, la rândul sau, ca s-a confirmat, în cadrul discutiei, dorinta Bechtel de a continua lucrarile la Autostrada Transilvania în acest an pe doua sectoare, Turda - Câmpia Turzii si Gilau - Nadasel, pentru care vor fi necesari circa 1.200-1.300 de angajati.

"S-a confirmat decizia Bechtel de continuare a lucrarilor pe cele doua sectoare. Le-am reconfirmat ca Guvernul va achita toate datoriile si se fac eforturi pentru achitarea lor în trimestrul doi. S-au salvat 1.300 de locuri de munca de pe acest santier din cele 1.915. Amploarea lucrarilor necesita acest numar de angajati", a spus Stamatian.

Acesta a precizat ca pentru disponibilizarea celor circa 600-700 de angajati se vor urma procedurile legale si a cerut ca în cadrul procesului de disponibilizare sa se tina cont si de opinia sindicatului.

"Am cerut sa mi se spuna cum vor fi alesi acei oameni care vor fi disponibilizati si sa nu fie omise sindicatele din procesul de disponibilizare", a mai precizat prefectul Clujului.

AJOFM Cluj a primit, luni, de la Bechtel o notificare privind disponibilizarea, începând din luna aprilie, a peste 1.900 de angajati de pe santierul Autostrazii Transilvania, însa institutia a avertizat compania ca nu a respectat procedura legala de concediere colectiva.

"Procedura legala de disponibilizare nu este respectata si le vom comunica acest lucru. De la început, procedura a pornit cu nerespectarea legii, în sensul ca nu au fost initiate în prealabil negocieri cu sindicatele", declara directorul AJOFM Cluj, Daniel Don.

Acesta si-a exprimat speranta ca disponibilizarea nu va avea loc, totusi, fiind vorba doar de "presiuni" ale Bechtel de a recupera sumele pe care le are de încasat de la statul român în contul lucrarilor la Autostrada Transilvania.

Sindicatul din cadrul companiei Bechtel a depus, marti, la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca si la ITM Cluj o solicitare privind anularea, în instanta, a deciziei de disponibilizare colectiva a peste 1.900 de persoane de pe santierul Autostrazii Transilvania. Ca urmare, ITM Cluj a declansat, joi, un control la compania americana pentru a verifica daca s-au respectat prevederile legale privind derularea procedurii de concediere colectiva.

Guvernul si Bechtel vor semna un acord de continuare a lucrarilor la Autostrada Transilvania în aprilie, cu achitarea altei transe din datoria fata de companie, partea româna apreciind ca în 2010 vor fi finalizati circa 20 kilometri, iar doua treimi dintre angajatii constructorului vor fi pastrati.

Lucrarile vor fi finantate prin credite de angajament stabilite în functie de volumul lucrarilor si achitate dupa executie.

În ceea ce priveste concedierea angajatilor Bechtel, conducerea companiei americane va analiza în urmatoarele luni care este necesarul de personal pentru continuarea lucrarilor, partea româna apreciind ca doua treimi dintre muncitori vor fi pastrati.

Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie 2008, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, respectiv tronsonul 2B Turda-Gilau. Pentru 2010, autoritatile au anuntat ca vor sa finalizeze, daca va exista finantare, tronsonul Turda-Gilau, prin construirea celorlalti 9,4 kilometri, viaductul de la Suplacu de Barcau, în lungime de 2 kilometri, si alti 18 kilometri între localitatile Dolea si Sarsig, din Bihor, pe sectiunea 3C a autostrazii.

La începutul lunii februarie, Bechtel anunta ca ar putea face concedieri colective din cauza neonorarii datoriilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR), în valoare de 214 milioane de euro.

Pe de alta parte, Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca Cluj spunea ca ia în calcul actionarea în instanta a companiei americane Bechtel, sustinând ca procedura de concediere colectiva a tuturor angajatilor nu respecta prevederile legale.

Ulterior, conducerea Bechtel si reprezentantii sindicatelor au convenit continuarea, în acest an, a lucrarilor pe portiunea Câmpia Turzii - Turda, în lungime de 10,2 kilometri, cu conditia asigurarii finantarii. Totusi, reprezentantii sindicatului din cadrul Bechtel afirmau, în 10 februarie, ca societatea va continua disponibilizarile, cu exceptia a 300 de muncitori care vor lucra pe portiunea Câmpia Turzii-Turda.

Premierul Boc declara ca lucrarile la Autostrada Transilvania vor continua în acest an, prioritare fiind tronsoanele Turda - Câmpia Turzii si Gilau - Huedin, pe 18 kilometri, iar în aceasta luna va fi platita o noua transa din datoria pe care statul o are catre Bechtel.




 

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.