Home » Domenii » 100% Interviuri » Stephane Muresan (Green Investment & Development): “Preturile materialelor de const ructii pot fi reduse cu pana la 40% prin serviciile de brokeraj”

Stephane Muresan (Green Investment & Development): “Preturile materialelor de const ructii pot fi reduse cu pana la 40% prin serviciile de brokeraj”
Serviciul de brokeraj in domeniul materialelor de constructii le poate aduce constructorilor discounturi de pana la 40% din preturile pe care ei le pot obtine de la producatori, sustin reprezentantii companiei Green Investment & Development.

De asemenea, pe langa beneficiile financiare, clientii obtin astfel o importanta economie in ceea ce priveste timpul si energia consumata pentru contactarea furnizorilor si alegerea celei mai potrivite oferte, afirma Stephane Muresan si Mihai Popovici, director general, respectiv director de vanzari la Green Investment & Development.
 
În ce context v-a venit ideea acestui business?

S.M.: În august 2008, eram in Romania, parintii mei avand atunci in derulare un mic proiect imobiliar si am observat ca erau vizitati de foarte multi agenti de vanzari ai diversilor producatori, importatori, distribuitori, iar in proportie de 90% prezentau materiale care nu se pretau pentru santierul respectiv. Pe langa foarte mult timp irosit pentru discutii cu acesti agenti, uneori se punea si problema oferirii de “atentii” pentru responsabillul cu achizitiile de pe santierul nostru. De aici ideea de a oferi santierelor, doar ce au nevoie si, bineinteles, la preturi foarte bune. În acest mod, noi putem prelua partea de aprovizionare a santierului, nemaifiind nevoie de unul, doi oameni pentru aprovizionare, dispare problema “atentiilor” si diminuarea timpului pierdut al dezvoltatorului pentru discutii si primirea de oferte de materiale de constructii.
Atunci am inteles necesitatea unor astfel de servicii de brokeraj la care sa poata apela dezvoltatorul unui proiect imobiliar (indiferent de dimensiunea proiectului). Pe baza unui necesar de materiale si a unor cerinte foarte clare legate de buget si calitate, compania de brokeraj poate sa-i ofere toata gama de materiale de constructii, de la cele necesare pentru infrastructura, pana la finisaj si amenajare de gradini, la cel mai bun pret.

Cum a reactionat piata la oferta dvs.?

S.M.: Ideea e privita bine, ne ia mai mult timp pentru a le explica conceptul nostru. Cel mai greu lucru pentru un agent Green Investment este sa obtina un necesar de materiale. În momentul in care am fost acceptati, clientul nostru revine si ne cauta pentru alte santiere. Ni s-a intamplat lucrul acesta.
Noi suntem brokeri, deci nu cumparam pe stoc materiale, ci doar intermediem intre dezvoltatori, constructori si producatori in cele mai bune conditii.

Piata romaneasca nu este inca familiarizata cu un astfel de serviciu…
S.M.: Noi suntem primii care implementam ideea acestui serviciu de a ajuta constructorul, dezvoltatorul  pentru a se aproviziona cu materiale de constructii la preturi mai bune decat daca s-ar adresa direct producatorului sau importatorului. Acest lucru se datoreaza contractelor avantajoase pe care le avem cu producatorii.
Indiferent ca este vorba de un lift sau de placi ceramice, noi venim cu specialistul firmei producatoare pe santier, acesta masoara, ia informatiile de care are nevoie si mai apoi facem oferta de pret. Totul este cat se poate de transparent.

S-a intamplat sa i se ceara o oferta direct furnizorului dvs.?

M.P.: Ba da, au fost cazuri, dar au primit o oferta mai proasta decat de la noi. Pentru ca noi, datorita unui portofoliu larg de clienti, avem avantajul unor contracte mult mai avantajoase cu furnizorii.

Aveti contracte exclusive cu constructorii, developerii?
S.M.: Noi catre asta tintim: sa ne ocupam de furnizarea tuturor materialelor de constructii pentru respectivul santier, de la inceput pana la finalul constructiei. Noi putem oferi materiale de la fier-beton pana la mobila, la cele mai bune preturi. 
Care este discountul cel mai mare pe care l-ati oferit unui client?
S.M.: Am mers cu discount pana la 40%. 

Dar cea mai consistenta comanda pe care ati primit-o?
M.P.: Este vorba de cateva zeci de mii de mp de gips carton (cu tot ceea ce inseamna profile + accesorii) . În valoare de peste 150.000 euro. 
Dar suntem inca la inceput, pentru ca in 2008 am inceput, iar pana in martie 2009 am stabilit relatiile cu furnizorii, fara activitate de vanzare.
 
Pe fondul crizei, foarte multe santiere mari s-au oprit, numeroase proiecte imobiliare au fost amanate, asadar ati pornit acest business pe o piata in scadere.

M.P.: E drept, santiere foarte mari nu sunt multe, dar sunt foarte multe santiere mici (dezvoltate de persoane fizice) care se aprovizioneaza de la marile magazine de bricolaj, iar ei nu sunt suficient de informati cu privire la materialele pe care le cumpara si daca ar apela la serviciile noastre ar economisi sume importante pentru aprovizionarea cu materiale. Noi le putem oferi solutiile de care au nevoie, astfel incat sa aiba calitate ridicata la un pret foarte bun. De exemplu, intrebam clientii cati metri patrati au de vopsit si ii oferim vopseaua la mp, nu la litru. Am facut un astfel de experiment cu unul dintre clientii nostri si a economisit aproximativ 25-30% alegand solutia noastra, decat daca si-ar fi luat vopsea de la magazinul de bricolaj la galeata. Aceasta este o categorie de clienti pe care o vizam in prezent.
 
Care este strategia de dezvoltare a business-lui dvs in Romania.
M.P.: Pentru inceput acoperim Bu­curesti si zonele limitrofe, urmand ca probabil la anul sa dezvoltam conceptul si in marile orase din Romania.

Mai aveti si alte proiecte pentru piata  din Romania?
S.M.: Da, acum derulam un proiect care se numeste House Network. Dezvoltam imobile de lux, in colaborare cu Porcelanosa si John Taylor. Am tot vazut in Romania ca se dezvolta cartiere rezidentiale de lux, unde exista 300 de case identice, pe suprafete relativ mici. Noi venim cu un concept diferit: putem dezvolta si noi 300 de case, solutii de lux personalizate pentru fiecare casa in executie, in locatii diferite, proiecte unice, pe suprafete mari.  Primul proiect se desfasoara deja  la Snagov. Este vorba despre o locuinta de 450 mp, situata pe 5000 mp de teren cu deschidere la lac . Evident, departamentul de brokeraj din cadrul Green Investment  Development va asista clientul pentru alegerea celor mai potrivite materiale, fie ca vorbim de mobila, fie ca vorbim de piscina. Înca un detaliu important, aceste proiecte imobiliare sunt si “verzi”, in sensul ca se bazeaza pe sistemul caselor pasive si energiei verzi. Este, deci, un proiect imobiliar exclusivist, cu preturi pe masura. O echipa de la Pocelanosa Spania a fost prezenta, de curand, pentru implementarea proiectului.

Tipareste acest articolRSS