Home » Domenii » Actualitate » Oamenii de afaceri, fara colac de salvare.

Oamenii de afaceri, fara colac de salvare.
Costurile mari, lichiditatile insuficiente si strategiile slabe sunt principalele cauze ce duc la insolventa companiilor.

Costurile mari, lichiditatile insuficiente si strategiile slabe sunt principalele cauze ce duc la insolventa companiilor. Foarte multi manageri s-au imbatat cu licoarea succesului in ultimii ani, cand afacerile lor au inregistrat cresteri spectaculoase, iar acum nu stiu cum sa faca fata crizei.

Foarte multe dintre companiile din Romania nu au intocmit planuri realiste si bine puse la punct de combatere a crizei financiare, motiv pentru care acestea risca sa intre in faliment.

Problema cea mai mare cu care se confrunta firmele din Europa si, implicit, din tara noastra, este cea a costurilor ridicate, 39% din falimentele din acest an fiind provocate din aceasta cauza, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanta A.T. Kearney.

Alte motive frecvente pentru care firmele intra in incapacitate de plata sunt lichiditatile insuficiente (38%),  reactia necorespunzatoare a conducerii fata de criza (34%), conflictele la nivel de management (20%), criza din industrie (17%) si problemele fiscale (4%), potrivit concluziilor studiului in care au fost analizate peste 1.200 de cazuri de insolventa la nivelul Europei.

Chiar daca ne aflam in plina criza financiara, doar 15% din companii si-au creat o strategie de „restructurare sustenabila“, informeaza studiul citat.

Oamenii de afaceri, fara colac de salvare

Cu toate ca problemele sunt, in mare parte, legate de lipsa unor planuri concrete, majoritatea companiilor se concentreaza pe masuri la nivel operational si reactioneaza prin suplimentarea lichiditatilor (62%), cooperarea cu clientii si furnizorii (46%) si aplicarea unor programe de reducere a costurilor (42%).

In Romania, majoritatea managerilor s-au bucurat in ultimii ani cand companiile lor au inregistrat cresteri spectaculoase, iar acum nu stiu cum sa treaca de criza si apeleaza, uneori, la planuri devastatoare pentru companiile pe care le conduc.

„Antreprenorii si managerii din state precum Romania, care in ultimii ani si-au dezvoltat afacerile pe rate de crestere de 20%-25%, au castigat incredere in capacitatile proprii si au inceput sa creada ca pot obtine aceleasi ritmuri de crestere, in pofida crizei“, afirma Michael Weiss, vicepresedintele A.T. Kearney.

O parere asemanatoare are si Florin Pogonaru, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR), care considera ca „mediul de business se afla in stare de soc“. Pogonaru estimeaza ca pietele economice din Romania vor avea foarte mult de suferit in perioada imediat urmatoare.

„Trebuie sa ne asteptam la din ce in ce mai multe reduceri de personal. Criza este amplificata si de perceptiile negative cauzate de aflarea rezutatelor financiare din prima perioada a anului, precum si de evolutia pietelor externe“, a declarat  Florin Pogonaru.

Romanii sunt increzatori

Desi in tara noastra criza economica se resimte in absolut toate sectoarele, romanii cred ca vecinii nostri unguri sau ucrainieni o duc mult mai rau decat noi. „In Romania, majoritatea factorilor importanti de decizie fie subestimeaza, fie supraestimeaza criza.

Multi romani spun ca in statele vecine, precum Ungaria si Ucraina, efectele crizei sunt mult mai grave decat in propria tara. Mai mult, numerosi romani nu cred ca situatia actuala poate conduce la o criza“, este de parere Michael Weiss. El a aratat ca A.T. Kearney anticipeaza „un semnal negativ de trezire“, ce va indica necesitatea obtinerii unor rezultate sustenabile, concrete, in sectoarele economice majore din Romania.

Motive

Costurile ridicate
Lichiditati insuficiente
Subaprecierea crizei
Certurile la nivel de management
Criza din industrii
Problemele fiscale


Sursa: A.T. Kearney
 

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.