Home » Domenii » Acoperisuri » Coilprofil a devenit Metigla si anunta investii

Coilprofil a devenit Metigla si anunta investii
Dupa ce a trecut recent printr-un amplu proces de rebranding, schimbandu-si denumirea din Coilprofil in Metigla, compania belgiana specializata in productia de invelitori si sisteme metalice a finalizat prima etapa a unui program de investitii in valoare de peste 6 milioane Euro.

  Am fost invitat sa vizitez fabrica Metigla din comuna Ceptura, judetul Prahova, „specializata in productia de invelitori si sisteme metalice”. Mai fusesem cu ani in urma aici, insa trebuie sa remarc ca fabrica s-a marit, iar zona Ceptura, mi s-a parut o zona vie, nu doar datorita podgoriilor si a experientelor in aceste domenii viticole, dar se vede ca aceasta regiune creste din punct de vedere economic, sunt mai multe companii care au investit aici, iar oamenii din comuna au unde lucra!

Am ajuns in jurul orei 11, la fabrica de invelitori metalice Coilprofil, asa cum o stim multi dintre noi, insa de curand compania si-a schimbat numele in Metigla. Am fost incantat sa intalnesc tot boardul de conducere, inclusiv pe fondatorul belgian Philippe Somers. Managerul acestei companii este Liviu Mistodinis. Lucreaza de peste 16 ani la conducerea afacerii, prectic el a fost printer primii angajati ai companiei. Originar din Panciu, in 2002, la momentul preluarii conducerii firmei Coilprofil locuia in Bucuresti, a inceput sa faca naveta zilnic la Ceptura pentru a dezvolta compania. Prin mana sa au trecut zeci de angajati. „Am preluat ca manger compania pe 23 septembrie 2002, moment in care primele investitii erau finalizate, compania lansase pe piata cateva produse din sectorul industrial si numara 6 angajati. Sunt multe realizari, din punct de vedere financiar, tehnologic. Am implementat mai multe etape de investitii care au ajuns la aproximativ 15 milioane de euro, am lansat produse noi. Momentele cele mai dificile au fost in perioada crizei, insa am depasit cu bine si am reluat cresterea an de an”
Dupa ce a trecut recent printr-un amplu proces de rebranding, schimbandu-si denumirea din Coilprofil in Metigla, compania belgiana specializata in productia de invelitori si sisteme metalice a finalizat prima etapa a unui program de investitii in valoare de peste 6 milioane Euro. Pana in acest moment, o parte din aceasta suma a fost directionata atat catre achizitia de roboti industriali, care vor simplifica si fluidiza procesele de productie si livrare, cat si catre lansarea de noi produse in divizia Rezidential. 
 
In perioada 2019-2020 se va derula a doua parte a planului de dezvoltare, cand sunt planificate investitii majore in extinderea spatiilor de productie si depozitare, precum si in dezvoltarea echipei. Majoritatea investitiilor vor fi directionate catre achizitia de noi utilaje, extinderea spatiilor de productte (de la cei 10.000 mp actuali la peste 15.000 mp), modernizarea liniilor de productie existente, precum si achizitionarea unor noi linii, care vor permite o crestere de pana la 20% a capacitatii de productie, la peste 35.000 tone de produse anual.
 
“Rebrandingul din acest an, in care am preluat denumirea celui mai cunoscut brand al nostru, va fi insotit de cel mai amplu program de investitii al companiei din ultimii 18 ani. Obiectivul final este cresterea competitivitatii produselor Metigla si extinderea companiei la nivel national si international. Am inceput cu investitii in tehnologie, fiind printre putinii jucatori din aceasta piata care lucreaza deja cu roboti industriali. Aceasta ne va permite reducerea timpilor de lucru, eficientizarea procesului prin automatizarea productiei si imbunatatirea timpilor de livrare. O alta inovatie, pe care urmeaza sa o implementam pana la finalul anului, este un nou sistem informatic integrat, care va gestiona toate procesele companiei si va sustine dezvoltarea pentru urmatorii 5-6 ani”, a declarat Liviu Mistodinis, Director General METIGLA. 
 
 
Compania se aliniaza astfel trendului crescut de automatizare a fabricilor, tendinta care urmareste, pe de o parte, cresterea eficientei si reducerea costurilor de productie, iar pe de alta parte, compensarea deficitului de personal. Se estimeaza ca, in urmatorii doi ani, peste 1.7 milioane de noi roboti industriali vor fi instalati in fabrici in intreaga lume, pana in anul 2020 totalul robotilor aflati in functiune la nivel mondial depasind 3 milioane.
 
 
 „Digitalizarea devine o filosofie a businessului, este o etapa peste care nu putem trece pentru ca ea ne asimileaza pe noi, nu noi pe ea, si a devenit o prioritate pentru toate industriile. In ceea ce priveste compania, in aceasta etapa de investitii suntem in curs de a implementa un program de tip ERP (o varianta actualizata la nevoile businessului care va asigura dezvoltarea proceselor si cresterea rezultatelor pentru urmatorii 5 ani” a precizat pentru 100%construct managerul companiei Metigla.
 
In ceea ce priveste portofoliul, Metigla a lansat in acest an doua noi produse in divizia Rezidential.
Mira, cel mai recent profil de tigla metalica lansat de Metigla, este un model special destinat caselor cu arhitectura inspirata din zona mediteraneana. Mira este al doilea tip de tigla metalica pe care compania il lanseaza anul acesta, dupa ce in vara a introdus pe piata modelul Teck, un profil modular care recreaza aspectul acoperisului traditional din sindrila, pe care il imbina cu toate caracteristicile unui acoperis metalic modern.
 
In cei 18 ani de activitate pe piata locala, compania Metigla si-a dovedit stabilitatea, nu doar prin dezvoltarea unei echipe puternice de specialisti, de aproximativ 100 de angajati la inceputul anului 2018, ci si prin diversificarea gamei de produse pentru toate segmentele acoperite de companie: industrial, rezidential si pluvial, precum si extinderea spatiilor de productie si depozitare, capacitatea de productie depasind 30.000 de tone anual.
 
    

Tipareste acest articolRSS