Home » Domenii » Acoperisuri » La WETTERBEST a venit timpul noii generatii

La WETTERBEST a venit timpul noii generatii
Fondatorul DEPACO, Dragos Irimescu a facut un pas importat in activitatea companiei, predandu-le copiilor sai stafeta.

  Dragos Irimescu, fondatorul brandului WETTERBEST, s-a nascut in Constanta, a crescut in Baicoi, a facut liceul in Ploiesti si facultatea in Bucuresti. Iubeste Romania, tara in care a reusit sa-si cladeasca un business de productie de invelitori metalice, cu vanzari anuale de peste  25 de milioane de euro pe intregul grup de firme DEPACO-POLNEBO.
I-a placut tot timpul scoala. „Nu cred ca am avut vreo zi de vacanta in care sa nu lucrez ceva. De asemenea, nu exista zi in care sa nu citesc cate ceva. Din momentul in care am descoperit matematica, nu am avut vreo zi de vacanta in care sa nu rezolv probleme. Specific, ma refer la perioada cuprinsa intre clasa a cincea si ultima clasa de liceu”, declara Irimescu.
La liceul „Mihai Viteazul”, din Ploiesti , a fost intr-o clasa speciala si facea, in fiecare saptamana, cate 11 ore de matematica. In clasa a zecea stia materia din clasa a 11-a, iar in clasa a 11-a pe cea de clasa a 12-a. „Am intrat in facultate fluierand. Nu doar eu, ci toata clasa din care faceam parte”, subliniaza Irimescu.
   Dorea sa se faca medic, dar a ajuns sa termine Tehnologia Constructiilor de Masini, la Institutul Politehnic Bucuresti. „Dintotdeauna am vandut cate ceva. Eu, in facultate, am trait pe banii mei. Eram prieten cu foarte multa lume si, fiind seful caminelor studentesti, puteam sa comercializez diverse lucruri, pe care le luam din marile magazine existente in Centrul Bucurestiului. Schimbam si valuta. Puteam sa par si bisnitar, dar nu ma interesa, pentru ca acela era modul meu de a fi. Trebuia sa fac ceva ca sa ma intretin. Imi placea sa fiu independent. Pe vremea studentiei cred ca nu era saptamana in care sa nu merg cu taxiul la hotelul Intercontinental, sa nu mananc ceva bun si sa nu beau o bere. Dar, cu toate astea, am invatat si foarte bine. Am terminat facultatea cu media 9,80”, explica Dragos Irimescu.
    Dupa Facultate s-a angajat ca inginer proiectant la Mefin Sinaia, iar apoi la Centrul de Inginerie Tehnologica si Proiectare pentru Constructii de Masini (CITPCM) din Bucuresti. „Eu, ca inginer, aveam salariu de 2.200 de lei, iar muncitorii de top castigau 7.000 de lei. Din meditatiile pe care le tineam si din proiectele scolare pe care le faceam pentru diversi tineri mai castigam inca un salariu. Deci, cu totul, ajungeam pe la 4.500 – 5.000 de lei pe luna”, precizeaza Irimescu.
Revolutia din 1989 l-a prins cu „niciun ban la saltea”, dar cu o masina Trabant, „care nu valora prea mult”. In 1990 a mai stat angajat doar sase luni, dupa care s-a dedicat comertului si si-a deschis un magazin, apoi alte cateva.
   Afacerile din comert pornite de Irimescu au inceput sa aiba dificultati dupa intrarea pe piata romaneasca a germanilor de la Metro. „Intre timp reusisem sa strang ceva bani, imi luasem si un apartament. Din 1999 am inceput sa produc timid, usi si ferestre din aluminiu, intr-o baraca metalica”, subliniaza Irimescu.
    Dupa un an in productia de usi si ferestre de aluminiu, antreprenorul avea deja zece salariati. Pana in 2005, afacerea sa a devenit una dintre cele mai importante fabrici de tamplarie de aluminiu din zona orasului Baicoi. Intre timp, in 2000, Irimescu a primit propunerea de a investi in Final Construct, o firma importatoare de tigla metalica, pe care a acceptat-o. „La momentul acela am cumparat 26%. Cred ca am platit vreo 300 de milioane de lei vechi, echivalentul a 10.000 – 12.000 de euro. Incet, incet, m-am ocupat din ce in ce mai putin de fabrica de tamplarie, pentru ca vedeam cresterea destul de importanta a afacerii de tigle metalice”, mentioneaza antreprenorul.
    Spiritul de intreprinzator a lui Irimescu a iesit din nou la iveala in 2003, cand a investit in constructia Polnebo, un business in care s-au alaturat si fratii Mircescu, verii lui si partenerii din Final Construct. In 2005 a primit doua oferte pentru Polnebo, din partea suedezilor de la Gunnebo. Prima, de 50.000 de euro, pe care a considerat-o o jignire si a doua, de 200.000 de euro, pe care a refuzat-o din cauza primei oferte. „La 200.000 de euro de euro era o oferta buna, dar am fost suficient de jignit de prima oferta, incat am refuzat-o si pe cea de-a doua”, spune seful grupului Depaco.
In 2006 si 2007 a devenit actionar majoritar in Final Construct si Polnebo, dupa ce fratii Mircescu si-au vandut participatiile, si l-a atras alaturi de el, ca investitor, pe Lucian Trofin, un fost coleg de clasa din liceu, actual general manager la Eisberg Romania, subsidiara locala a grupului elvetian Eisberg. Dupa despartirea de fratii Mircescu, in 2007, Irimescu a decis sa schimbe numele Final Construct in Depaco.
    Antreprenorul prahovean are doi copii – Maria (25 de ani) si Valeriu (27 de ani) –, carora ar dori sa le cedeze, in viitor, afacerile pe care le-a construit in peste 15 ani. „Eu i-am adus in grup. Probabil ca am facut-o din dorinta de a fi alaturi de ei. Dar ma bucur ca au acceptat propunerea mea. Nu le-am impus nimic, nici legat de intrarea in afaceri, nici legat de viata lor. Daca eu am facut ce-am vrut in viata, am vrut ca si ei sa faca la fel”, spune Irimescu.
   Maria are studii in marketing si publicitate, iar Valeriu are o diploma de facultate in managementul afacerilor si a urmat un program de Executive Master of Business Administration (EMBA) la ASEBUSS. Maria conduce Polnebo, iar Valeriu este noul director general al DEPACO, companie cunoscuta ca urmare a brandului WETTERBEST.
   De altfel, Valeriu Irimescu, a lucrat de mic copil in firma tatalui. “La inceput taiam profile de PVC, insa mai mult le stricam, apoi am lucrat si in POLNEBO, cand compania avea treizeci de oameni.Iar din 2013 am inceput sa lucreez in DEPACO. La aceea vreme tata a infiintat postul de Credit Controler, Eu eram legatura intre departamentele financiar si vanzari. Verificam situatia debitelor si a contractelor clientilor. In aceasta pozitie am ocazia sa cunosc clienti si a fost un avantaj mare pentru mine pentru perioada ce a urmat. In 2014 directorul de vanzari al companiei a plecat din firma, si a fost momentul cand tata m-a numit pe mine in functia ramasa vacanta. Am avut sansa sa am coleg un agent de vanzari foarte bun, cu multa experienta de la care am avut foarte multe de invatat. In departamentul de vanzari am coordonat 15 oameni iar la sfarstul anuljui 2016 am ajuns sa avem 30 de oameni. Asadar Valeriu Irimescu , un tanar de doar 27 ani a preluat sarcina coordonarii companiei DEPACO producatorul brandului Wetterbest, care de curand a lansat si Wetterbest Colosseum. Noul produs este din categoria premium si se remarca prin geometria aparte a panourilor de tigla metalica, zvelta si ampla, inspirata din arhitectura Colosseumului de la Roma, cu avantaje deopotriva estetice si functionale pentru acoperis. 
   Realizarile din ultima vreme reprezinta confirmarea faptului ca "am luat cea mai buna decizie prin numirea fiului meu Valeriu in functia de Director General. Impreuna formam o echipa foarte buna. El a dovedit ca este un excelent manager, interesat si capabil sa preia cat mai multe atributii. Il felicit pe el si pe intreaga echipa de conducere pentru modul in care cresc zi de zi valoarea brandului Wetterbest. In ceea ce ma priveste, am acum posibilitatea sa ma ocup si mai mult de dezvoltarea strategica a firmei si sa imi pun in aplicare viziunea conturata in cei peste 20 de ani de experienta in acest domeniu. Avem planuri foarte mari!”, a declarat ing. Dragos Irimescu, fondatorul Wetterbest.
    Ii uram success in noua functie lui Valeriu Irimescu si speram ca la urmatoarea intalnire sa ne impartaseasca cat mai multe realizari!
        Alaturi de familia Irimescu, la momentul de lansare al noului profil de tigla metalica Wetterbest Colloseum! 
 

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.