Home » Domenii » Infrastructura » Eko Insaat Ve Tic din Turcia realizeaza centura Bacaului!

Eko Insaat Ve Tic din Turcia realizeaza centura Bacaului!
Durata contractului este de 48 de luni din care 24 luni pentru execuţia lucrărilor, iar 24 de luni reprezintă perioada de garanţie, iar lungimea tronsonului este de 30,7 kilometri.

 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat contractul pentru construcţia variantei de ocolire a oraşului Bacău, în valoare de circa 394 milioane de lei (89,54 milioane de euro), fără TVA, atribuit firmei Eko Insaat Ve Tic din Turcia, arată un comunicat remis azi redacţiei.
     "Contractul a fost atribuit în urma finalizării procedurii de achiziţie publică (licitaţie deschisă), societăţii Eko Insaat Ve Tic şi are o valoare totală de 393.881.398,36 lei fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile (85%) şi de la bugetul de stat (15%)", potrivit sursei citate.
     Durata contractului este de 48 de luni din care 24 luni pentru execuţia lucrărilor, iar 24 de luni reprezintă perioada de garanţie, iar lungimea tronsonului este de 30,7 kilometri.
      

Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, dupa cum urmeaza:

    Sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 + 413 si km 18 + 682;

    Sectorul nr. 2: legatura rutiera de la nord de Bacau intre DN 15 si DN 2 in lungime de 3,160 km;

    Sectorul nr. 3: legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11, in lungime de 7,360 km.

Daca sectoarele 2 si 3 vor reprezenta drumuri nationale si vor fi proiectate pentru o viteza de 100 km/h, o bucata de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrazi Moldova, insa in prima faza de executie se va asfalta doar un sens de autostrada, pe celalalt sens fii realizate doar terasamentele.

Potrivit informatiilor publicate in caietul de sarcini, "intre km 2 + 413 si km 18 + 682 traseul se suprapune peste traseul viitoarei autostrazi MOLDOVA. Curbele in plan (curbe la stanga) de la km 2 + 000 si km 19 + 000 care acum asigura legatura intre drumurile de legatura intre DN 2 si autostrada vor face parte pe viitor din nodurile rutiere sud si nord fiind bretele de acces. In aceasta etapa cele doua noduri nu se realizeaza doar se expropriaza suprafetele de teren necesare realizarii lor odata cu realizarea autostrazii MOLDOVA".

"In prima etapa va fi realizata calea a 2-a a viitoarei autostrazi (calea de pe stanga) cu parte carosabila de 14.00 m pe care se va sistematiza circulatia in sistem de 2 + 1 (doua benzi pe un sens si una pe sens opus) cu alternarea numarului de benzi pe sens la cca. 2.00 km", se mai arata in documentul citat.

A doua cale din autostrada va fi executata in etapa a II-a (odata cu constructia viitoarei autostrazi MOLDOVA), iar pana atunci, odata terasamentul facut in prima etapa de executie, va ramane innerbata. 

Tipareste acest articolRSS