Home » Domenii » Actualitate » CNADNR – o structura mamut care doar toaca bani

CNADNR – o structura mamut care doar toaca bani
Cu 648 de kilometri de autostrada construiti, chiar mai putini decat au sarbii care au trecut prin doua razboaie dupa 1990 incoace, Romania este codasa Europei, ca doar ne-am obisnuit sa fim pe ultimul loc la aproape orice, chiar daca suntem in prima „liga”- cea formata din 27 de state. Ultimii din liga intai... E o mare realizare, nu?

Autostrazile sunt responsabilitatea CNADNR, o structura-mamut cu sase mii de angajati, din care aproape o mie sunt... sefi. O mie! Oameni care lucreaza intr-o institutie a Statului si care sunt obligati, printre altele, sa ofere societatii, contribuabililor care le platesc cheltuielile si salariile, toate informatiile reale si actualizate privind activitatile lor. Pentru aceasta, CNADNR are un site pe care, teoretic, trebuie sa gasim toate aceste informatii. Asadar, ce vedem pe site-ul acestei structuri „mafiote”? La sectiunea „autostrazi in constructii” gasim... numai lucruri trasnite. Iata, de exemplu, autostrada Focsani-Albita, care are studiul de fezabilitate intocmit de IPTANA (o companie de pe piata serviciilor de consultanta in infrastructura rutiera din Romania) in anul 1998, si... doar atat. Despre autostrada  Jucu-Dej-Bistrita scrie doar ca are ca termen de finalizare anul... 2010, autostrada Targu Mures –Iasi are deja atribuiti proiectantii, dar studiile de fezabilitate nu au fost facute, Comarnic –Brasov are termen de finalizare in 2013, dar nu are un constructor desemnat,  Bucuresti- Centura Capitalei -  pentru  cei  sapte kilometri lipsa, Pizzaroti este in continuare constructorul, desi acest contract a fost reziliat inca de la inceputul anului.

Dar, surpriza cea mare vine in cazul autostrazii Brasov-Cluj: informatii actualizate pe data de 12 mai 2014: conform site-ului http://www.cnadnr.ro/proiecte, descoperim ca „bucatica” de la Brasov la Fagaras, cu termen de finalizare in 2013, este construita de Bechtel si are termen de finalizare 2013... Da, dar Bechtel a plecat demult!

O bataie de joc!

Oare, din cei 6000 (sase mii!) de oameni, nimeni nu poate furniza informatii reale?

De ce foarte multi romani au convingerea (si inclin sa cred ca nu este gresita) ca CNADNR este o structura de tip mafiot, in care angajatii au un loc „caldut” obtinut pe cumetrii sau pe orice alt criteriu, dar nu pe cel profesional?

Mai stim ca partidele care ajung la Putere sunt, invariabil, direct interesate ca „cineva anume” sa conduca CNADNR, deoarece prin intermediul licitatiilor trucate, o parte din bani ajunge in finantarea campaniilor electorale.

Mai stim ca primul ministru Victor Ponta s-a laudat ca isi da demisia „daca nu e gata autostrada Comarnic-Brasov la timp in 2016” - si este evident ca nu va fi gata! Sa si-o dea,  insa demisia nu ne ajuta cu nimic pe noi. Pe noi, cei multi care ii platim si domniei-sale salariul - POPORUL.

Noi vrem o tara ca afara, dar cu alti politicieni!

 

                                       

                                                                                                                             Lucian Diaconu

 

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.