Home » Arhiva » Iunie 2009 » Sistemul de evaluare Pharos

Sistemul de evaluare Pharos
Atestarea Pharos, primul instrument de evaluare a materialelor de constructii, rezuma impactul produselor asupra sanatatii umane, mediului si comunitatilor in timpul productiei, intrebuintarii si reciclarii.

Elegant ca arhitectura si avansat tehnologic pentru acea perioada, Pharos, maretul far din Alexandria, a constituit sursa de inspiratie in creatia acestui sistem de evaluare a materialelor de constructii.
Pharos Lens&Label ofera mai multe informatii decat oricare eticheta verde de certificare de pe piata, incluzand abilitatea de a compara ingredientele efective si atributele produselor care poarta eticheta.
Sistemul Pharos este de un real ajutor mai ales celor ce cauta materiale ecologice. Acesta indica un optim care mentine echilibrul in repozitionarea unei companii pe piata sau in adaptarea la schimbarile tehnologice.
Pharos este conceput sa incurajeze multiple cai de rezolvare si sa acomodeze perspective variate in atingerea unui ideal comun.
Pharos Lens&Label este compus dintr-o serie de etaloane, fiecare dintre acestea desemnand un important aspect social sau de mediu. Numarul etaloanelor curente a fost determinat printr-un acord intre membrii echipei amplului proiect Pharos, ce reflecta viziunea si expertiza lor. Etaloanele nu sunt atribuite arbitrar unui anumit numar. Intentia in ansamblu a acestui instrument de evaluare a materialelor de constructii este de a organiza un volum vast de informatii esentiale, sociale si de mediu, intr-un format usor de inteles de catre consumator.

Culoarea este folosita pentru a indica performanta relativa a produsului
Culoarea este folosita pentru a indica grafic, cu nuante de rosu, galben si verde, performanta relativa a produsului. In jurul etaloanelor sunt organizate o serie de cercuri concentrice, ce creeaza o scala de evaluare a fiecarui aspect. Scalele nu tind sa fie identice pentru fiecare aspect in parte, de fapt fiecare va reflecta un set specific de caracteristici ce il guverneaza.
Etaloanele sunt grupate in trei sectoare ce servesc ca elemente organizatoare in cadrul instrumentului de lucru Pharos:
Mediu de resurse (apa, energie si materiale regenerabile);
Sanatate si poluare (expuneri, emisii toxice, deseuri, calitatea apei si aerului, modificarile de climat);
Masuri sociale si de comunitate (siguranta muncitorului si a consumatorului, compensatii corecte, oportunitati egale, contributia comu­nitatii si practici corporatiste);
Etaloanele demonstreaza complexitatea eva­lua­rilor materialului prin evidentierea rapida a tuturor aspectelor, care arata ca unele produse se pot comporta bine in unele categorii si mai rau in altele. De asemenea, acestea permit utilizatorilor sa se concentreze pe un aspect specific mai in detaliu sau sa ia in considerare o paleta de aspecte in ansamblu, pentru selectarea materialelor.
Pharos este singurul sistem de evaluare ce ofera utilizatorilor un unghi de vedere de 360 de grade asupra ciclului de viata al unui produs sau material. Nici o alta eticheta sau proces de certificare nu poate examina mai multe criterii sau poate incredinta specialistul de luarea unei decizii bine fundamentate, care sa reflecte judecata profesionala, valoarea companiei si a clientilor sai.
Totodata, Pharos este singurul sistem de evaluare open-source. Sistemul furnizeaza o paleta vasta de instrumente pentru a face distinctia dintre fapt si opinie, dintre date independent verificate si/sau comparate si estimari empirice.

Tipareste acest articol

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.