Home » Arhiva » Ianuarie 2009 » Madalina Dumitru (Ruukki) De la postul de suport tehnic, la cel de Country Director

Madalina Dumitru (Ruukki) De la postul de suport tehnic, la cel de Country Director
Bazandu-se pe o pregatire tehnica si gandire strategica, Madalina Dumitru a reusit sa devina, in doar 6 ani, Country Director la Ruukki. La numai 31 de ani, ea coordoneaza marketingul pentru Romania si Bulgaria, iar in plan personal se pregateste cu atentie pentru statutul de mamica.

Madalina Dumitru (Ruukki) De la postul de suport tehnic, la cel de Country DirectorAti absolvit Facultatea de Constructii Civile si Industriale - inginer structurist. Ce viziune asupra profesiei aveati in momentul in care ati ales aceasta directie? Si de ce Constructiile?
Provin dintr-o familie in care majoritatea sunt de profesie ingineri, asa ca, atunci cand mi-am ales profesia, am facut-o in deplina cunostinta de cauza. E o meserie care ofera satisfactii. De aici am pornit, de la sentimentul ca pot sa fac ceva care sa ramana in urma mea.

Cum a avut loc trecerea catre marketing?
Marketingul se bazeaza pe strategie. Daca ai o gandire strategica, observi si judeci lucrurile corect, atunci este posibil chiar si pentru un inginer sa se indrepte catre un astfel de domeniu. Si il poate face cu succes, mai ales atunci cand produsele pe care le promoveaza sunt din segmentul constructiilor. Trebuie sa intelegi foarte bine domeniul in care vrei sa aplici strategiile de marketing. Faptul ca am avut aceasta pregatire tehnica a fost un plus pentru mine. In constructii comunicarea este extrem de specifica, iar intelegerea domeniului si cunoasterea detaliilor tehnice esentiala.

Am avut proiecte in care gradul de satisfactie a fost de 90%. Dar niciodata nu am coborat sub acest procent!


Ati activat doi ani in proiectare si project management…

Se spune ca orice inginer constructor, dupa terminarea facultatii, trebuie sa se duca un pic pe santier ca sa vada cum stau lucrurile exact. Pentru ca nu ai cum sa proiectezi eficient daca nu stii care sunt problemele din timpul executiei. Si atunci m-am angajat in cadrul unei companii specializata pe montaj, unde m-am confruntat cu tot ce se intampla pe santier. Am vazut care erau verigile slabe de comunicare intre departamentul tehnic, cel care produce si cel care monteaza. Timp de doi ani, am castigat o astfel de experienta.
In 2002 ati ajuns la Ruukki, fiind  printre primii angajati. Descrie-ti-mi, va rog, in cateva cuvinte, cei 6 ani petrecuti aici.
In 2002, compania Rautaruukki era reprezentata la noi de doua companii, Rannila si Gasell, care era locate in Bucuresti. De altfel am fost unul dintre primii trei angajati de la Gasel. Am pornit de la postul de suport tehnic pentru vanzarea produselor, dobandind astfel o buna cunoastere a pietei si a modului in care functioneaza cele 4 divizii:  Construction, Metals, Production si Engineering. Ulterior, am ocupat pozitia de project manager, o pozitie cu o puternica componenta de vanzari, care presupunea si conceperea si proiectarea de solutii personalizate, implementarea si urmarirea fiecarei lucrari pana la finalizare. In 2004 am fost numita Sales Manager in departamentul care se ocupa de proiectele complexe, cu un grad foarte ridicat de dificultate. Din 2006 m-am concentrat tot mai mult pe activitatea de marketing,

Perioada in care ati fost Project manager, Sales manager systems sau Promotion manager cat de utila a fost in pozitia ta actuala? Cum o apreciati acum?
Cele trei pozitii detinute anterior mi-au folosit foarte mult, pentru ca am ajuns sa cunosc intreg procesul.  Si astfel, in momentul in care impui o strategie de marketing pentru a imbunatati un anumit serviciu - pentru ca acum serviciile adaugate sunt cele mai apreciate de clienti - poti sa intervii punctual. Cineva care nu are aceeasi expertiza in spate nu cred ca ar putea sa intervina eficient pentru a corecta verigile slabe.

Cand trec pe langa Mall Baneasa, pot spune: „Uite, fatada aceea, detaliu cu detaliu, a fost realizata de mine!”

Este o povara ca la nici 30 de ani sa fii factor de decizie intr-o companie importanta?
Nu, deloc. Imi place mult ceea ce fac si fac cu placere.

Cum ati fost primita de top-managementul finlandez?
Foarte bine, pentru ca ma cunosc de foarte multi ani, sunt unul dintre cei mai vechi angajati si tot timpul rezultatele mele au adus plus valoare. Managementul finlandez apreciaza foarte mult propria initiativa si o integreaza rapid in strategia generala.

CV:
 31 ani
 Country marketing director, România şi Bulgaria la Ruukki Construction ianuarie 2007 — prezent
 Promotion manager la Ruukki Construction ianuarie 2006 — ianuarie 2007
 Sales manager systems la Ruukki Construction ianuarie 2004 — ianuarie 2006
 Project manager la Ruukki Construction ianuarie 2002 — ianuarie 2004
 Universitatea de Construcţii, Facultatea de Construcţii Civile şi Industriale

Care a fost cea mai mare realizare a dumneavoastra la Ruukki?
Realizarile s-au complet una pe cealalta. Ma mandresc cu proiectele pe care le am in spate. Ca sa dau un exemplu concret, pot sa vorbesc de exemplu despre fatada de la Mall Baneasa. Cand trec pe langa Mall Baneasa, pot spune: „Uite, fatada aceea, detaliu cu detaliu, a fost realizata de mine!”. Mai sunt multe alte proiecte asemanatoare. Imi amintesc ca, atunci cand eram micuta, eram geloasa pe tatal meu cand spunea: „Uite, vezi barajul acela, e facut de mine!” Acum pot sa spun si eu acelasi lucru: „Uite, cladirea aceea e facuta de mine!” Iata din nou,  motivul pentru care am ales meseria de inginer constructor… Pot sa spun ca nici acum, cand sunt marketing manager, nu m-am indepartat de meseria de inginer constructor, pentru ca inca mai particip la proiecte mai dificile. Atunci cand e nevoie de solutii tehnice, ma implic si pe partea aceasta.    

Ati avut probabil si neimpliniri. Care a fost cea mai mare?
Probabil ca, pe langa proiectele de care am fost multumita 100% au mai fost si proiecte in care gradul de satisfactie a fost de 90%. Dar niciodata nu am coborat sub acest procent! Sunt o fire optimista, asa ca nu accept sa nu reusesc! Orice insucces, cat de neinsemnat, ma preocupa si ma determina sa dau totul.  Este imposibil sa nu reusesti daca iti doresti cu adevarat sa realizezi ceva. Poate ca nu vor iesi toate 100% asa cum ti-ai dorit, mai faci ceva schimari pe parcurs. In final, daca iei deciziile bune, totul ca rezulta asa cum ti-ai propus
.

La ce va ganditi daca suna telefonul in miez de noapte?
Ma gandesc ca ar putea fi o problema de familie. Niciodata nu sunt sunata de la serviciu in miez de noapte! Din companie nu te suna nimeni niciodata mai tarziu de 6,30 dupa amiaza.

„OK, if Madalina wants, let`s do it!”
Esti o persoana foarte tonica… colegii tai spun ca daca se intalnesc cu tine si nu si-au baut cafeaua, s-au revigorat. Crezi ca te-a ajutat acest lucru?
Da, asa sunt eu. Pentru o multime de proiecte iti trebuie multa energie. Finlandezii nu sunt niste persoane foarte extrovertite prin definitie si atunci cand ma vad plina de entuziasm spun: „OK, if Madalina wants, lets do it!”

De unde va luati energia?
De acasa. Am o familie fericita si de acolo imi iau energia.

Cat de mult v-a schimbat munca intr-o companie ca Ruukki?
M-a ajutat foarte mult sa ma maturizez, in primul rand. Fata de acum 7 ani, am o imagine mult mai clara asupra ceea ce inseamna acest business. Managementul finlandez e unul stabil, urca, se stabilizeaza, apoi iar urca… Iti da astfel siguranta unei companii stabile si atunci vezi lucrurile dintr-un anumit punct de vedere.
Cate ore munciti pe zi?
Acum e o situatie putin diferita. (Madalina este insarcinata si va naste in decembrie). Dar, oricum, programul in compania Ruukki este de la 9 la 5,30 dupa amiaza. Nu se munceste sambata sau duminica! Se sta peste program doar daca vrei si daca ai de terminat ceva, dar nu-ti impune nimeni. Iar dead-line-uri sunt rezonabile. Nu sunt de azi pe maine si nici nu se intampla sa-ti spuna cineva “Vreau acum!”. Exista un respect foarte mare in relatia angajat-angajator in astfel de companii. Probabil ca de aceea si cariera mea a evoluat astfel, pentru ca aici am gasit un mediu de lucru deosebit.

Cat de des calatoriti in interes de serviciu?
O data la doua saptamani, pentru o perioada de doua, trei zile. Asta daca vorbim de intalnirile corporate. Daca ne referim si la intalnirile cu clienti, calatoresc de cate ori e nevoie. Dar imi place, unul dintre hobbyurile mele sunt calatoriile.

Cat mai faceti din activitatile gospodaresti traditional feminine acasa?
Nu fac. Prefer sa-mi petrec timpul liber cu sotul meu, cu familia si cu prietenii. Sunt in situatia fericita in care nu trebuie sa-mi pun si problema treburilor casnice. Imi place sa gatesc si, atunci cand am timp, fac acest lucru cu placere, dar nu mereu.

Cat timp veti sta acasa dupa ce veti naste?
Nu stiu cit voi sta in concediu de maternitate. Superiorii mei mi-au spus ca depinde doar de mine, iar aceasta este tot o forma de respect pentru realizarile de pana acum. Conform legii romanesti de protectie a muncii, mamele au dreptul sa stea cu copilul doi ani,  dar dupa patru luni angajatorul nu mai este obligat sa garanteze postul pe care il ocupi, ci doar locul de munca. Nu se pune problema asa la Ruukki. Postul e acelasi, dobandit in baza evolutiei anterioare si pot sa ma reintorc la birou atunci cand aleg. E oarecum surprinzator pentru noi, romanii, ca, un Senior Vice-President  la nivel corporate, sa-ti spuna „E mai important copilul decat orice, asa ca anunta-ne cand vrei sa revii abia dupa ce vei naste.” 

Tipareste acest articol