Home » Domenii » Lucrari Speciale » Vanzarile de tamplarie termoizolanta se vor tripla in urmatorii 3 ani

Vanzarile de tamplarie termoizolanta se vor tripla in urmatorii 3 ani
In prezent, piata tamplariei termoizolante din Romania se afla intr-o etapa sustinuta de crestere. Pana in anul 2011, vanzarile anuale de tamplarie termoizolanta se vor tripla, putand depasi nivelul de trei miliarde de euro.

Aceasta este concluzia unui studiu de ultima ora, realizat de departamentul de analize de piata al revistei Fereastra ,pe un grup de 229 de producatori de tamplarie ce activeaza pe piata romaneasca.
In acest domeniu exista circa 6.000 de companii, din care mai mult de 3.000 de firme declara productia de ferestre ca fiind principalul obiect de activitate. In 2007 s-a evidentiat o crestere de aproximativ 30% a activitatii firmelor din industria de profil, nivel confirmat si prin declaratiile managerilor societatilor din bransa.
In prezent, se constata ca beneficiarii din Romania opteaza, in principal, pentru achizitia de ferestre/usi din PVC, circa 60%, peste 30% prefera aluminiul, diferenta fiind reprezentata de cei care achizitioneaza ansambluri din lemn stratificat sau materiale compozite. Din punct de vedere al sistemelor din PVC utilizate la executie, se remarca faptul ca profilele tricamerale au fost mai putin folosite in comparatie cu cele pentacamerale, fata de situatia din 2006, cand gradul de intrebuintare a sistemelor cu 3 camere a fost de 45% si 30% la cele cu 5 camere.
Pe segmentul tamplariei din aluminiu s-a consemnat – si in 2007 – o tendinta ascendenta. Situatia pozitiva s-a datorat continuarii ritmului sustinut de investitii in constructia de imobile de birouri si spatii comerciale, lucrari in cadrul carora sistemele metalice detin o pondere de peste 95%. Desi majoritatea proiectelor de reabilitare termica a locuintelor au fost concepute si realizate cu ferestre din PVC, companiile specializate in executia de tamplarie din aluminiu au reusit, in mare masura, sa modifice raportul utilizarii celor doua materiale (acesta este, in prezent, de 2 la 1 in favoarea PVC-ului).
La ansamblurile din lemn, desi in Romania nu sunt disponibile studii de piata relevante, cota de utilizare a acestor sortimente este plasata de specialisti in intervalul 3,5% - 10% din total. Daca se ia in calcul, pentru anul 2007, o valoare totala a livrarilor de tamplarie termoizolanta situata la un miliard de euro, rezulta ca vanzarile de ferestre din lemn stratificat au insumat cel mult 100 de milioane de euro.

Potrivit estimarii specialistilor, volumul cifrei de afaceri din bransa depaseste un miliard de euro pe an, preconizandu-se o triplare a acestei valori in urmatorii 3-4 ani.


Fiecare bucurestean a cheltuit in medie aproape 300 de lei pentru tamplarie
Reabilitarea termica a imobilelor multietajate (blocuri de locuinte) reprezinta una dintre premisele favorabile expansiunii sustinute a vanzarilor de tamplarie in perioada urmatoare. Orientarea beneficiarilor spre achizitia unor ansambluri de calitate poate fi explicata si datorita faptului ca ferestrele sunt bunuri de folosinta indelungata, cu o durata medie de exploatare de 40 de ani. Specialistii firmelor de tamplarie termoizolanta aloca anual fonduri importante in vederea efectuarii de investitii pentru dezvoltare, majorarea capacitatii de fabricatie si executia de produse performante. Potrivit studiului amintit, structura actuala a vanzarilor de tamplarie pe zone geografice coincide cu distributia puterii de cumparare a locuitorilor, ceea ce inseamna ca avantajele achizitiei/instalarii de ferestre/usi sunt constientizate bine de populatie. Se remarca faptul ca, anul trecut, un bucurestean a investit pentru achizitia de tamplarie moderna aproape 300 RON (246 lei + TVA), respectiv de 2,5 ori mai mult decat o persoana ce traieste in zona de sud a Romaniei. Cu o medie de 143 lei/locuitor alocati pentru procurarea de ferestre, locuitorii din zona Moldovei au depasit cu 25% valoarea lucrarilor executate de cei din sudul tarii (108 lei/locuitor).

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.