Home » Domenii » Acoperisuri » NOI NU FACEM RABAT DE LA CALITATE!

NOI NU FACEM RABAT DE LA CALITATE!
Interviu cu Grzegorz Siudyla, directorul general al companiei Viking Pruszyński

    Viking Pruszyński este subsidiara locala a companiei poloneze Blachy Pruszyński si produce pe plan local sase tipuri de profile de tigla metalica si doua de tabla cutata. Tigla metalica suporta trei tipuri diferite de acoperire - poliester lucios, poliester mat structurat si poliuretan, o paleta standard de 24 culori, calitatea superioara a materiei prime provenite de la combinate siderurgice verificate in decursul anilor de catre GRUPUL PRUSZYNSKI din Polonia. De asemenea, oferta societatii include acoperisuri din panouri prefaltuite, tabla cutata pentru fatade si invelitori, panouri tip caseta si sandwich, sistemul pluvial Niagara, precum si diverse elemente de placare pentru fatade arhitecturale din otel.

Domnule Grzegorz Siudyla, cum a fost anul 2013 pentru Viking Prudzynski?

Viking Pruszynski  a aratat si in acest an ca principala noastra preocupare este clientul,  satisfacerea tuturor nevoilor acestuia fiind principalul nostru obiectiv.  Am livrat peste 2 milioane de metri patrati de acoperis, aceasta inseamnand ca a fost un an bun pentru noi. Avem o crestere de aproximativ 6 % si vom finaliza anul cu o cifra de afaceri de aproximativ 54 de milioane de lei .

Care sunt, in opinia dumneavoastra, principalele tendinte ale pietei de acoperisuri metalice?

Piata de acoperisuri din Romania nu este indreptata catre produse de buna calitate. Suntem doar cativa producatori care suntem preocupati de mentinerea calitatii produselor. Sa va dau un exemplu. Vedeti, cat timp am lucrat in Polonia nu m-am intalnit niciodata cu tigla metalica a carei grosime este sub 0,48 mm, si de aceea, initial, am considerat masurarea cu micrometrul a grosimii tablei ca fiind un capriciu al clientilor din Romania, pana in momentul in care am constatat ca tabla de grosime 0,45 si chiar 0,4 mm sunt produse  „populare” pe piata, oferite de catre producatori de cele mai multe ori ca fiind „Eco” – adica „Economic” sau „No name”. Aici trebuie sa lucram si noi, cat si dumneavoastra, mass media, la o informare cat mai corecta a publicului, si acesta trebuie sa stie ce sa aleaga. Atunci cand  consumatorul stie ce sa ceara, producatorul nu are incotro si trebuie sa respecte cerintele clientului. Majoritatea producatorilor incearca sa ofere pret, adica un pret mic spunand ca asta cer clientii, dar oare este bine sa oferi doar pret fara, insa, sa oferi si un minimum de calitate? La Viking Pruszyński, stratul de zinc este de minim 200g/mp, indiferent de grosimea tablei. Suntem singura companie din Romania care are tabla cu grosime mai mica de 0,5 milimetri, dar cu cantitate mare de zinc. Marea majoritate a producatorilor de acoperisuri cu tabla mai subtire de 0,5 milimetri, folosesc o tabla cu continut de Zinc de maxim 140g/mp. Viking Pruszyński, nu va oferi niciodata doar pret, noi nu facem rabat de la calitate.


80% din acoperisurile Viking Prudzynski  sunt livrate pe segmentul rezidential!


 

Ce previziuni ale cifrei de afaceri aveti pentru anul 2014? Ce segment de piata va functiona mai bine.

Pentru anul care vine ne-am stabilit ca tinta 75 de milioane de lei, practic o crestere  a cifrei de afaceri fata de 2013 cu 15-20 la suta. Este o crestere bugetata in conditiile in care am dezvoltat o retea puternica de dealeri regionali si credem intr-o evolutie favorabila a pietei de acoperisuri metalice in anul ce urmeaza. Mizam, ca si in acest an, foarte mult pe renovari si consider ca segmentul rezidential va fi din nou miza pietei.

Cum reusiti sa va multumiti clientii?

Avand in vedere ca am livrat in anii anteriori milioane de metri patrati de acoperisuri, am avut si cateva reclamatii, unele au avut ca baza probleme de montaj, altele  decolorarea tablei, pentru ca a existat un lot de tabla in 2011 primit de la furnizorul nostru, care a avut aceasta problema, dar Viking Pruszynski a dovedit ca este o companie pentru care multumirea clientului este pe primul plan, si astfel  am rezolvat ambele tipuri de reclamatii. Noi suntem multumiti ca am reusit sa indeplinim  pana si cele mai mici nevoi ale clientilor astfel incat sa eliminam nemultumirile lor; dar si acestia au realizat ca Viking Pruszynski este mai mult decat un furnizor! Suntem mandri ca am reusit sa-i multumim pe toti clientii nostri.

 

Pentru acest an, la cat se ridica nivelul investitiilor la Viking Profil si in ce  au constat acestea? Ce produse noi ati scos pe piata?

Anul acesta am achizitionat 3 noi utilaje de profilat tigla metalica si tabla cutata si am reusit sa aducem un abkant - utilaj automat de profilat piese de finisaj de 6 m.

Valoarea investitiilor in 2013 depaseste 1 milion de euro. Anul urmator vom continua in directia investitiilor in utilaje si suntem pregatiti sa mai lansam produse noi, utile pietei. Incepand cu 2013, Blachy Pruszynski a lansat pe piata un nou tip de tabla, cu o noua acoperire si anume PURAL MAT, grosime 50 microni si 30 de ani garantie. Tabla cu acest tip de acoperire este produsa doar pentru companiile din grupul nostru. In primavara  am lansat produsul ARAD, care se profileaza doar din tabla cu acoperire de PURAL MAT si care are un mod inovativ de prindere, fara ca suruburile sa fie vizibile.


 Lucrari de interes public realizate cu acoperisuri Viking Prudzynski  in 2013:

-      Spitalul Orasenesc Sinaia – acoperis  de 5000m2;

-      Spitalul Colentina Bucuresti;

-      Teatrul din Drobeta Turnu Severin – acoperis cu table prefaltuita.


 

Cum reuseste Viking sa combata piata produselor contrafacute?

Tigla metalica si tabla cutata au imprimata sigla Viking Pruszynski, data productiei si denumirea produsului, iar accesoriile au aplicata o folie personalizata. Pentru produsele finite, ambalajele sunt personalizate. Este destul de greu ca cineva sa furnizeze clientului sau  acoperis Viking care  sa nu fie original.

Cum apreciati piata din Romania in comparatie cu celelalte tari din regiune? Credeti intr-un regres al pietei de profil?

Da, Romania este o piata importanta pentru  Blachy Pruszyński si evident ca de aici coordonam activitatea in intreaga regiune, inclusiv in Republica Moldova unde lucram excelent cu cel mai important dealer  - “ACOPERISUL TAU”.   In Romania lucram cu aproximativ 200 de dealeri , dintre care peste 70 au vanzari foarte mari. Activitatea de pe piata romaneasca inseamna aproximativ 5-6 procente din cifra de afaceri Blachy Pruszyński. In 2013, piata de acoperisuri a suferit o usoara scadere, insa noi am crescut, pentru 2014 vom observa o stagnare a pietei de acoperisuri metalice, insa noi, Viking Pruszynski vom avea crestere.

Acum cativa ani erati indragostit de Romania! Care mai este parerea dumneavoastra acum?

Evident, sunt in continuare indragostit de Romania, aveti o tara minunata, aveti de toate aici, munti si mare, resurse naturale, aveti oameni minunati, iar eu dupa o absenta mai lunga din Romania, simt ca imi lipsesc minunatele peisaje, bucataria romaneasca, simtul umorului si acea relaxare tipic romaneasca, ca sa nu mai vorbesc de cei mai frumosi, din punctul meu de vedere, munti din Europa, pe care imi face placere sa ma plimb cu motocicleta mea KTM Enduro. Sunt pasionat de acest sport iar aici mi-am gasit numerosi prieteni cu care cutreieram  in Bucegi, la Cozia, Bran, Sacele, Brebu ...

Desi familia mea este in Polonia, nu va ascund faptul ca ma simt minunat in Romania si sunt mandru ca pot lucra la Filipesti si la Craiova, acolo unde avem fabrici, cu o echipa de oameni minunati. Sunt in Romania stabilit din 2008, atunci cand  Blachy Pruszyński a achizitionat compania Vikingprofil, insa am facut parte din comitetul care a discutat preluarea companiei de la Marius Ghenea, si primele drumuri in Romania au fost facute in 2007, va spun ca inca mai descopar lucruri minunate in Romania!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tipareste acest articolRSS

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.