Home » Arhiva » Septembrie 2011 » 150 de ani de la nasterea lui Robert Bosch “Prefer sa pierd bani decat încrederea clientilor”

150 de ani de la nasterea lui Robert Bosch “Prefer sa pierd bani decat încrederea clientilor”
Fondatorul companiei a creionat cultura corporatiei care este valabila si în zilele noastre Ziua de 23 septembrie 2011 a marcat 150 de ani de la nasterea lui Robert Bosch.


Ziua de 23 septembrie 2011 marcheaza 150 de ani de la nasterea lui Robert Bosch. „Prefer sa pierd bani decat încrederea clientilor” este unul dintre cele mai cunoscute citate ale lui. Valori precum credibilitatea, încrederea si legalitatea au fost principii de baza ale activitatii sale antreprenoriale – chiar si azi sunt la fel de actuale pentru compania pe care a fondat-o. Ele ghideaza puterea inovatoare, standardele de calitate, orientarea internationala si responsabilitatea sociala corporativa ale Grupului Bosch. Pe langa aniversarea a 150 de ani de la nasterea fondatorului sau, în 2011, Grupul Bosch aniverseaza si 125 de ani de la înfiintarea firmei.

Transformarea unui simplu atelier într-o companie internationala
Robert Bosch s-a nascut pe 23 septembrie 1861, în Albeck, langa Ulm, în sudul Germaniei. Dupa o perioada de ucenicie ca mecanic de precizie si dupa ce a lucrat pentru mai multe companii în afara Germaniei, el a deschis „Atelierul de mecanica fina si electrotehnica” în Stuttgart, la 15 noiembrie 1886. Referitor la acesti ani, Bosch a afirmat: „Dupa eforturi îndelungate si obositoare, afacerea mea, care initial era foarte mica, a început sa se dezvolte din ce în ce mai rapid.’’ Înca de pe atunci, succesul s-a datorat spiritului sau inovator si standardelor înalte de calitate ale produselor sale. În 1887, la cererea unui client, Bosch a produs primul dispozitiv de aprindere cu magnetou, care genera scanteia electrica necesara pentru arderea amestecului de aer-carburant într-un motor stationar cu ardere interna. Bosch a fost primul producator care a adaptat sistemul de aprindere cu magnetou de joasa tensiune la motorul unui autovehicul. Acesta a fost urmat, în 1902, de sistemul de aprindere cu magnetou la înalta tensiune Bosch. Astfel, succesul comercial a fost asigurat, compania fiind propulsata pe pozitia de lider în furnizarea de tehnologie auto. Dezvoltand un sistem de aprindere fiabil, Bosch a gasit solutia ideala pentru una dintre cele mai mari probleme tehnice din primii ani ai industriei de automobile. Inovatia a reprezentat, de asemenea, primul capitol din povestea de succes a companiei Bosch ca furnizor de piese auto. În 1901, Robert Bosch a reusit sa-si deschida propria fabrica în domeniu, cu un numar de 45 de angajati.


Sub îndrumarea lui Robert Bosch, compania a dezvoltat o serie de inovatii tehnice si tehnologice care au facut viata cotidiana si munca oamenilor mult mai sigure, confortabile si eficiente. Exemplele includ stergatoarele de parbriz, pompa de injectie diesel si sculele electrice.

Bosch a fondat prima sa filiala în afara Germaniei, în Regatul Unit al Marii Britanii, în anul 1898. Acesta a fost începutul unei expansiuni globale, noi sedii si locatii de productie fiind înfiintate în toate colturile lumii. Decizia timpurie de a cultiva prezenta globala a companiei si de a transforma afacerea într-o retea internationala de dezvoltare, productie si vanzari a fost una dintre cele mai importante initiative strategice întreprinsa de Robert Bosch.

Responsabilitate si angajament social
Robert Bosch a fost un antreprenor cu constiinta sociala. „Angajatorul si angajatul sunt în mod egal dependenti de soarta companiei lor”, a scris într-un eseu datand din anul 1920. În 1906, cand a devenit unul dintre primii angajatori care a introdus programul de lucru de opt ore, Bosch s-a dovedit a fi înca o data un vizionar. Prin reducerea orelor de lucru, Robert Bosch a usurat munca lucratorilor sai, si, în acelasi timp, a crescut productivitatea prin introducerea unui al doilea schimb. Cu alte cuvinte, aceasta a fost o decizie antreprenoriala prin care au beneficiat în egala masura atat compania, cat si forta de munca. Pe langa faptul ca a facut mai multe donatii pentru initiative civice si cauze caritabile, Robert Bosch a dotat complet un spital din Stuttgart, care înca îi poarta numele. În plus, pregatirea continua a asociatilor sai a reprezentat un subiect extrem de important pentru Robert Bosch. În 1913, a înfiintat un departament de ucenicie, cu un atelier de pregatire propriu. Si în prezent, pregatirea asociatilor ocupa un loc important în compania Bosch. Numai în 2010, fiecare asociat din întreaga lume a participat, în medie, la doua cursuri de pregatire.

Testamentul sau – la fel de actual si astazi
Robert Bosch a murit la Stuttgart, în data de 12 martie 1942. În testamentul sau, el a stabilit principiile fundamentale pe care trebuie sa le urmeze succesorii sai. Independenta financiara si autonomia companiei Robert Bosch GmbH au fost deosebit de importante pentru el, din moment ce acestea ar asigura viitorul si succesul pe termen lung al companiei. Dupa finalul celui de-al doilea razboi mondial, testamentul lui Robert Bosch a trasat calea pentru dezvoltarea companiei sale catre furnizorul global de tehnologie si servicii din zilele noastre – în 2011 se asteapta ca asociatii companiei (aproximativ 300.000) sa genereze vanzari de peste 50 de miliarde de euro. Cresterea încununata de succes a companiei a fost marcata de progres tehnologic si responsabilitate sociala corporativa - exact asa cum si-ar fi dorit fondatorul companiei.

 
Despre Grupul Bosch

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În domeniile auto si industrial, bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii, aproximativ 285.000 de angajati au generat vanzari de aproximativ 47,3 miliarde de euro în anul fiscal 2010. Pentru anul fiscal 2011, Bosch estimeaza vanzari de aproximativ 50 de miliarde de euro si un numar de angajati de aproximativ 300.000 pana la finalul anului. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si peste 350 de filiale si companii regionale în mai mult de 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Grupul Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vanzare se afla la baza cresterii concernului german. În fiecare an, Bosch cheltuieste mai mult de 3,8 miliarde de euro pentru cercetare si dezvoltare si înregistreaza aproximativ 3.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii prin oferirea de solutii care sunt atat inovatoare, cat si utile.

Compania a fost înfiintata la Stuttgart în 1886 de catre Robert Bosch (1861-1942), cu denumirea „Atelier de mecanica fina si electrotehnica”. Structura speciala a proprietarilor Robert Bosch GmbH garanteaza libertatea antreprenoriala a Grupului Bosch, fapt ce permite companiei sa faca planuri pe termen lung si sa investeasca în viitorului ei. Capitalul social al Robert Bosch GmbH este detinut în proportie de 92% de cǎtre Fundatia Robert Bosch, o organizatie caritabila. Functiile de conducere ale Grupului sunt îndeplinite de Robert Bosch Industrietreuhand KG, care detine si majoritatea voturilor. Cealaltǎ parte este detinutǎ de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informatii, accesati site-ul www.bosch.com.

 

Tipareste acest articol

Ghidul ofertelor speciale in constructii

Puteti economisi timp si bani, sa cumparati si sa alegeti, in perfecta cunostinta de cauza, cele mai bune oferte.

Ghidul ofertelor speciale in constructii contine informatii de ultima ora despre produsele si serviciile cele mai poulare ale firmelor care activeaza in zona constructiilor. Este un produs special conceput pentru ca dumneavoastra sa aflati in timp util informatii legate despre ofertele speciale ale partenerilor.

 

Aveti o oferta speciala si doriti sa o faceti cunoscuta potentialolor dvs. clienti? Nimic mai simplu! Solicitati-ne la nr. de telefon: 021 411 81 84/86, si un reprezentant al publicatiei noastre va va veni in ajutor.